حمایت بانک ملی ایران از تولید واکسن کرونا

بانک ملی ایران در عمل به مسئولیت اجتماعی در راستای ساخت واکسن ویروس کرونا در کشور با سرمایه گذاری، تخصیص اعتبارات و ارائه تسهیلات مورد نیاز به شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت و درمان و سلامت محور و شتاب دهنده ها و مراکز رشد زیست بوم فناوری در تحقیقات اولیه و توسعه زیرساخت‌های لازم برای تولید پایدار واکسن کووید 19 آنها را حمایت و کمک کرده است.
تصویر حمایت بانک ملی ایران از تولید واکسن کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از شیوع ویروس کرونا تلاش برای مطالعات تحقیقاتی و اقدامات اولیه برای ساخت واکسن این بیماری به عنوان راه حلی پایدار در بسیاری از کشورها از جمله ایران آغاز شد که وجود هزینه های تحقیقاتی و تولید ویال های آن موانعی برای ساخت واکسن کووید 19 ایجاد کرده است.

براین اساس همکاری ها، اقدامات و گام های حمایتی بانک ملی ایران از صنعت داروسازی کشور برای ساخت و تولید واکسن کرونا موجب افزایش ظرفیت های تولید بومی این واکسن در داخل و تبدیل ایران به قطب تولید واکسن کرونا در دنیا کرده است. شرکت داروسازی اسوه و شتاب دهنده و مرکز رشد زیست فناوری پایا فن یاخته به عنوان شریک و مهمترین تولیدکننده های واکسن کووید 19 با حمایت ها و پشتوانه بی دریغ و همه جانبه بانک ملی ایران با مطالعه و انجام اقدامات اولیه تحقیقاتی در حال ساخت و تولید انبوه واکسن ویروس کرونا هستند.

مهدی بخشایش، مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه دستیابی به دانش تولید واکسن کووید 19 برای تولید انبوه در دنیا را یکی از دستاوردهای مهم این مرکز داروسازی دانست و افزود: با پشتوانه بی دریغ بانک ملی ایران و همکاری های شرکت دانش بنیان پایا فن یاخته با مطالعه اولیه تحقیقاتی و دستیابی به فناوری و تکنولوژی ساخت این واکسن و تولید انبوه آن، ساخت واکسن کووید 19 از انحصار تولید کشورهای دیگر خارج شد.

وی در ادامه گفت: امروز در گام دوم انقلاب با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و حمایت های شبکه بانکی کشور به خصوص بانک ملی ایران، ظرفیت های تولید دارو افزایش یافته است.

هومن کاغذیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان و شتاب دهنده پایا فن یاخته در ادامه، دستیابی به فناوری تولید محصولات دارویی جدید را گامی مهم در صنعت داروسازی کشور دانست و گفت: همواره شیوه های داروسازی نوین و فرمولاسیون فرآورده های جدید دارویی با کیفیت این شرکت، گام های اساسی در رفع نیاز دارویی کشور است؛ که با دستیابی به دانش تولید واکسن کووید 19 در داخل، از خروج میلیون ها ارز جلوگیری می شود.

کامبیز خادمی، مدیر مالی شرکت داروسازی اسوه در ادامه این گفت و گو گفت: بانک ملی ایران به عنوان حامی حوزه بهداشت و درمان کشور طی ماه های اخیر با شروع مطالعات اولیه برای ساخت واکسن کووید 19 با ارائه خدمات و ابزارهای جدید مالی و اعطای اعتبارات مورد نیاز به شرکت اسوه برای تکمیل و توسعه صنعت داروسازی و آزمایشگاه های مرجع، همکاری های گسترده‌ای را به عمل آورده است.

گفتنی است: شرکت داروسازی اسوه با تولید بیش از 120 محصول انواع اشکال دارویی تخصصی و فوق تخصصی، سالانه 20 درصد از سبد محصولات دارویی کشور را تامین می کند.

288978