اهمیت جایگاه روابط عمومی در ارتقا اعتبار یک سازمان

نام‌گذاری روز ۲۷ اردیبهشت به ‌عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نقش کلیدی روابط عمومی در سازمان‌ها را برجسته می‌کند و پرداختن به این روز به معنای اهمیت نهادن به برندینگ و ارتقا اعتبار یک سازمان نزد افکار عمومی و مشتریان است.
تصویر اهمیت جایگاه روابط عمومی در ارتقا اعتبار یک سازمان

به گزارش سایت خبری پرسون، بی‌شک، دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و نقش روابط عمومی‌ها به ‌عنوان پیش‌قراولان آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی که با به‌کارگیری هنر، مهارت، تدبیر و دانش خود، فضایی سالم برای اطلاع‌رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش در تنویر افکار عمومی و سازمان‌ها را فراهم می‌کنند، انکارناپذیر است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه‎ عرصه‌ها پیشتاز است، بیش ‌از پیش نمایان شده است؛ به‌گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها بستگی دارد.

یک روابط عمومی موفق زمانی می‌تواند بیشترین تأثیر خود را بر مخاطبان داشته باشد و به پویایی برسد که بتواند به‌موقع و دقیق از فعالیت تمامی بخش‌های سازمان مطلع شود که این امر مستلزم تعامل مداوم واحدهای مختلف سازمان با واحد روابط عمومی است.

در دوران شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله‌گذاری فیزیکی نقش ارتباطات و اطلاع‌رسانی برخط و به‌موقع دوچندان بروز کرده است و روابط عمومی‌ها باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی در این عرصه پرتوان‌تر و خلاق‌تر از پیش، یاریگر سازمان و مخاطبان خود باشند.

نقش و جایگاه ویژه روابط عمومی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به ‌عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ ها» نام‌گذاری شده، بسیار ویژه و ممتاز است و با توجه به این راهبرد باید در راستای معرفی ظرفیت‌های مختلف سازمان گام برداریم چراکه روابط عمومی‌ها ضمن همراه کردن ذی‌نفعان با اهداف سازمان، بسترسازی برای عملکرد صحیح، تهییج کارکنان و ارائه مشاوره‌های صحیح می‌توانند عنصری حیاتی در ایجاد جهش و رونق تولید باشند و خدمت‌رسانی بهتر کمک کنند.

فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به‌تمامی اساتید، مدیران، کارشناسان و همه دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی، تبریک و تهنیت می‌گویم و توفیقات روزافزون تلاشگران این عرصه را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

عبدالله قطارانی نژاد

288871