روابط عمومی دادگستری استان زنجان:

جایگاه روابط عمومی در قوه قضاییه تثبیت و تقویت نشده است

روابط عمومی، نقشی بسیار مؤثر در بهبود وضعیت سازمان‌ها و ایجاد تعامل بین درون سازمانی و برون سازمانی دارد. مسئول روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان دولتی و خصوصی، بایستی واجد یک سری خصوصیات و روش­‌های کارآمد در اداره امور و انجام وظائف شغلی باشد تا بتواند مایۀ پیشرفت کاری در ادارات و سازمان‌ها گردد.
تصویر جایگاه روابط عمومی در قوه قضاییه تثبیت و تقویت نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، اگر بخواهیم روابط عمومی درحد مطلوبی عمل کنند بایستی به گونه­‌ای برنامه‌­ریزی شود که در درجۀ اول نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام گردد.

در مراحل بعدی، تدوین ساختار و اساسنامه روابط عمومی، در نظر گرفتن نیروهای کافی برای انجام وظایف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهای نوین ارتباطی مورد توجه قرار گیرد تا بتواند از عهدۀ مسائل گسترده دنیای معاصر برآید و راهنمای خوبی برای مجموعه کاری و مخاطبان گردد.

مدیر روابط عمومی باید به گونه­‌ای انتخاب شود که دارای ویژگی­‌هایی باشد تا براساس آن‌ها بتواند موفقیت لازم را در پیشبرد اهداف سازمانی محقق نماید و اعتماد مخاطبان اداره و سازمان را نیز به خود جلب نماید.

برخی از ویژگی‌های لازم برای انتصاب مسئول روابط عمومی شامل داشتن مهارت فنی، دانش و مهارت تخصصی، سوابق تجربی موفق، توانمندی‌های فردی نظیر پژوهش افکار عمومی، سخنوری، قدرت بیان، قلم توانا، توانمند در تجزیه و تحلیل مسائل، سعه صدر، اخلاق و منش متناسب با حرفه روابط عمومی و احساس تعهد نسبت به سازمان و جامعه هستند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که مشکل حاضر در بحث جایگاه روابط عمومی‌ها چیست و چگونه باید در جهت رفع آن اقدامی صورت گیرد؟

مدیر روابط عمومی دادگستری استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی سایت خبری پرسون گفت: با وجود اهمیت نقش روابط عمومی در هر اداره و ارگانی اما متاسفانه جایگاه آن در قوه قضائیه تثبیت و تقویت نشده است.

داشاد با بیان این که روابط عمومی ترکیبی از هنر، امور فنی و تخصصی است اظهار کرد: این در حالی است که همکاران در روابط عمومی‌ها به عنوان یک کارشناس کاملا تخصصی نیستند.

وی با اشاره به وظایف و رسالت روابط عمومی‌ها تاکید کرد: روابط عمومی‌ها دارای وظایف مختلف اعم از درون سازمانی و برون سازمانی هستند.

مسئول روابط عمومی دادگستری استان زنجان با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی تشکیلات قوه قضاییه با روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی متفاوت است تصریح کرد: روابط عمومی در تشکیلات قوه قضاییه نمی‌توانند همه اخبار و اطلاعات را اطلاع‌رسانی کنند.

داشاد افزود: روابط عمومی قوه قضاییه در حقیقت محرم اسرار مردم هستند و پرونده های موجود رازی میان خانواده، مردم و اصحاب دعوی هستند که قابل نشر و اطلاع‌رسانی نیستند.

وی تاکید کرد: با همه این محدودیت‌های گفته شده در تشکیلات قوه قضاییه تلاش می‌شود که تعامل و ارتباط مفیدی با اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها برقرار شود.

مسئول روابط عمومی دادگستری استان زنجان با بیان این که ما به عنوان سازمان مستقلی محسوب می‌شویم که چندان درگیر همایش‌ها نمی‌شویم گفت: با این حال ما به دنبال تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه در حد معقول هستیم.

داشاد با اشاره به اینکه متاسفانه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها به عنوان یک واحد تبلیغاتی شناخته شده‌اند افزود: این در حالی است که این حرفه باید به عنوان یک واحد برنامه‌ریز در نظر گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گرچه روابط عمومی ها نسبت به گذشته تغییراتی داشته اند اما این به اندازه کافی نخواهد بود و باید به سمت روابط عمومی حرفه‌ای و تخصصی پیش رفت.


فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

288848