اسماعیلی:

راهی جز داشتن روحیه انقلابی در مقابله با تحریم‌های آمریکا نداریم

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه مقابله با تحریم ها داشتن روحیه انقلابی و تکیه بر توانمندی های داخلی است.
تصویر راهی جز داشتن روحیه انقلابی در مقابله با تحریم‌های آمریکا نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس گفت: اکنون که در آستانه رخدادی مهم و تاریخی در کشور هستیم، بر شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب فرد اصلح که از مصادیق بارز ملت انقلابی است تاکید می کنم، هرچند امروزه از دهان برخی فرصت طلبان داخلی و موج سواران دنیا طلب که حیات نامیمون خود را در ایجاد تفرقه و دوقطبی نمودن جامعه دنبال می کنند کلماتی خارج می شود که آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی خطاب به برخی داوطلبان و انتقاد شدید از نطق‌های انتخاباتی‌شان خاطرنشان کرد: این فلسفه بافی‌های شما چه وجاهتی در مدیریت کشور دارد؟ بی شک رکود اقتصادی، فقدان برنامه مشخص راهبرد جامع و اثربخش و نگاه منفعلانه به خارج و در انتظار رفع تحریم های ظالمانه دشمنان ماندن عملا به از دست رفتن فرصت ها و تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت منجر شده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به این باور برسیم که تنها راه مقابله با تحریم ها و بی اثر کردن آنها داشتن روحیه انقلابی و برنامه فعالانه بلندمدت و تکیه بر توانمندی های داخلی نخبگان، موسسات دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ گفت: دانشگاه ها در اقتصاد و تولید کشور نقش چندانی ندارند، هنوز دانش و دانشگاه در کشور ما به عامل ثروت تبدیل نشده و یکی از مشکلات اصلی کشور بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه است، در حالی که یک دانش آموخته باید کارآفرین باشد نه اینکه با یاس و ناامیدی به بیکارخانه نشین تبدیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: باید دانشگاه ها، اساتید، هیات علمی و عوامل اجرایی آنها را دریابیم اما در این راستا متاسفانه شاهد هستیم که به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور یعنی دانشگاه آزاد اسلامی که بار سنگین آموزش عالی را بر دوش دارد بی مهری شده و مسئولان ذیربط آن هم با دست خودشان و با برخی مصوبات و تصمیمات غیرکارشناسی از جمله دسته بندی هیات های علمی بدون توجه به سازوکار اجرایی آن باعث دلسردی و بی انگیزگی آنان شده است.

نماینده میانه در مجلس خطاب به وزیر کشاورزی‌ گفت: امور کشاورزی یکی از پایه های اصلی و پتانسیل های قوی کشور است اما سیاست های ناکارآمد گذشته در این حوزه نتوانسته کشورمان را به قطب کشاورزی و خودکفایی تبدیل کند، بنابراین لازم است به نیازمندی های آنها از جمله خوراک دام و طیور، کود و سموم و تسهیلات بانکی و حمایت از محصولات و تولیدات کشاورزان، باغداران و دامداران توجه شود.

288838