با افزایش قیمت سکه تمایل مردم برای خرید بیشتر شد

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در حالی که در هفته گذشته عده‌ای فروشنده بودند در هفته جاری خریداران طلا و سکه افزایش یافته‌اند. البته این رفتار هیجانی از سوی سرمایه‌داران خرد صورت می‌گیرد.
تصویر با افزایش قیمت سکه تمایل مردم برای خرید بیشتر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کشتی‌ آرای درباره آخرین وضعیت امروز (26 اردیبهشت ماه) بازار طلا و سکه، اظهار داشت: در طول چند روز اخر شاهد آن بودیم که نرخ ارز افزایش یافت و یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین نرخ طلا هم نرخ ارز است.

وی ادامه داد: با افزایش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم بالا رفت به طوری که سکه از کانال 9 میلیون تومان به کانال 10 میلیون تومان برگشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت‌ها در حال افزایش است، گفت: در این ساعت قیمت دلار به 23 هزار و 300 تومان رسیده و با این افزایش قیمت در بازار دلار، بازار موازی طلا هم دچار افزایش قیمت می‌شود.

کشتی‌آرای درباره میزان و عرضه تقاضا در بازار اظهار داشت: در حالی که در هفته گذشته عده‌ای فروشنده بودند در هفته جاری خریداران طلا و سکه افزایش یافته‌اند. البته این رفتار هیجانی از سوی سرمایه‌داران خرد صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بین قطعات سکه، نیم و ربع سکه بیشترین سهم در فروش به مردم را دارند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اخرین قیمت‌های سکه و طلا در بازار گفت: در حال حاضر هر سکه تمام با طرح قدیم 10 میلیون و 200 هزار تومان، سکه طرح جدید 10 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه 5 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 800 هزار تومان، سکه‌های یک گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان، هر مثقال طلا 4 میلیون و 563 هزار تومان و یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 53 هزار تومان به فروش می‌رود.

منبع: ایلنا

288837