شهردار بهارستان:

حقی که پس از سال ها برای اولین بار در کشور مطالبه شد

شهرداری بهارستان اولین شهر جدید در کشور است که موفق شد، تبصره 6 قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری ها را محقق نماید.
تصویر حقی که پس از سال ها برای اولین بار در کشور  مطالبه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، داود بحیرایی شهردار بهارستان با اشاره به تبصره ۶ قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها گفت: بر اساس این تبصره جهت تأمین معوض ابنیه، املاک، اراضی شرعی و قانون مردم که در اختیار شهرداریها قرار می‌گیرد، دولت موظف است 10% از اراضی و‌ واحدهای مسکونی قابل واگذاری را با قیمت تمام شده به شهرداری‌ها اختصاص دهد تا پس از توافق بین مالکان و شهرداریها به عنوان معوض تحویل‌ داده شود.

اما در شهرهای جدید کشور این امر محقق نشده بود. بنابراین، شهرداری بهارستان به عنوان اولین شهرداری در بین شهرهای جدید کشور با پیگیری‌های قانونی و جلسات گوناگون موفق شد برای نخستین بار در کشور این قانون را اجرایی و حق قانونی شهروندان فهیم و شهرداری را مطالبه کند. بر این اساس ۱۰ درصد از پلاک‌های مسکونی به عنوان مابه‌ازای آزادسازی‌ها به شهرداری بهارستان تعلق می‌گیرد.
داود بحیرایی شهردار بهارستان در پایان افزود: با محقق شدن این امر ، شهرداری بهارستان به لحاظ مالی دارای سرمایهای چشمگیر برای انجام آزادسازی ها و خدمت به شهروندان گرامی شده است و تا به حال بیش از 56900 مترمربع پلاک مسکونی به شهرداری بهارستان تحویل داده شده است.

288793