مصائب رژیم صهیونیستی

در طول تاریخ جعل رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی مانند امروز، این رژیم به اضمحلال و فروپاشی نزدیک نشده بود. اکنون جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین با هزاران موشک و راکت و خمپاره پاسخ داده می شود، گنبد آهنین سوراخ شده و تل آویو در معرض آتش مجاهدین فلسطینی است.
تصویر مصائب رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن پاک‌آیین نوشت: مقارن با جنایات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و دفاع متقابل نیروهای جهادی در فلسطین، بروز تبعیض نژادی توسط یهودیان افراطی علیه عرب تبارهای سرزمین‌های اشغالی، بر وجود آپارتاید در این رژیم صحه گذاشته است.

رسانه‌های جهانی و حتی خبرگزاری های رژیم اشغالگر به حملات خشونت بار افراطیون یهودی به عرب‌ها در شهرهای لاد، عکا و حیفا و وقوع شورش های خیابانی برای مقابله با تبعیض نژادی اعتراف کرده اند. درگیری هواداران راست افراطی اسرائیل با اقلیت عرب در اراضی اشغالی فلسطین باعث شد که رووین ریولین، رئیس این رژیم نسبت به خطر «جنگ داخلی» هشدار دهد.

بنا به اعلام پلیس اسرائیل علاوه بر حوادث خشونت بار در چند شهر لاد، عکا و حیفا، رویدادی که به نماد این خشونت های نژادپرستانه تبدیل شد، در نزدیکی تل‌آویو رخ داد. در تصاویری که از یکی از شبکه های تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی پخش شد گروهی از هواداران راست افراطی به سوی یک مرد عرب هجوم بردند. در این تصاویر ده‌ها تن از طرفداران راست افراطی این مرد را به زور از داخل خودرو خارج می‌کنند و او را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند تا او بیهوش می‌شود. مسئولین بیمارستانی تل‌آویو، بدون اعلام هویت این شخص، گفتند که او «به‌شدت آسیب‌دیده است، اما وضعیت پایداری دارد».

پایگاه خبری تایمزاسرائیل و خبرگزاری یورو نیوز که بیشترین پوشش خبری در این باره را داشته اند اعتراف می‌کنند که اسرائیل شاهد بدترین آشوب داخلی در سالیان گذشته میان یهودیان و عرب‌ها است، ناآرامی، آشوب و راهپیمایی‌های نژادپرستانه افزایش یافته و کنترل اوضاع از دست پلیس اسرائیل خارج شده است.

به اعتراف این رسانه ها، یهودیان راستگرا و اشراری که علیه اقلیت عرب به خیابانها ریخته اند، اعراب را می‌زنند، خانه ها را می‌سوزانند، مغازه ها را می‌شکنند و دیوانه وار تیراندازی می‌کنند. نتانیاهو می‌گوید احتمال دارد ارتش را به خیابانها اعزام کند. شاید هولناک ترین صحنه ای که ناباوری و وحشت رهبران اسرائیلی را بدنبال داشت، فیلمی بود از صدها تندرو یهودی در منطقه بت یام که اموال عرب ها را تخریب می‌کردند و به راننده عربی که در اتوموبیل خود بود، حمله کردند، او را از اتوموبیل بیرون کشیدند، و بطرز وحشیانه ای زدند. درپی این خشونت‌ها، اعراب هم واکنش نشان داده و کنیسه و مغازه های یهودیان به آتش کشیده شده و یک عرب، به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش رسانه ها، تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر دستگیر شده اند و در شهر لود که اعراب و یهودیان در آنجا زندگی می‌کنند، وضعیت اضطراری اعلام شده است.

دست اندرکاران رژیم صهیونیستی بدون محکوم کردن خشونت های یهودیان افراطی از رهبران دینی و اجتماعی عرب خواسته اند که صدای نصیحت خود را بلند کنند و از اعراب بخواهند به همزیستی با یهودیان ادامه دهند. البته آنها اعتراف کرده اند که علیرغم هزینه های رژیم برای بالا بردن سطح زندگی اعراب مقیم اراضی اشغالی، هنوز سطح زندگی قشرهایی از آنها به سطح یهودیان نرسیده است.

اقلیت عرب‌های اسرائیلی، از نظر نژادی و فرهنگی، فلسطینی بوده و از نظر تابعیت و حقوق شهروندی اسرائیلی هستند. رژیم اشغالگر قدس حدود نه میلیون نفر جمعیت دارد که تقریباً یک پنجم این افراد - یعنی تقریباً نزدیک به دو میلیون نفر - عرب‌ تبار هستند. در واقع آنها فلسطینیانی هستند که پس از ایجاد رژیم جعلی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ ، اراضی اشغالی را ترک نکردند و به تابعیت این رژیم درآمدند. این جمعیت خود را فلسطینی اسرائیلی یا فقط فلسطینی می‌نامند. عرب‌های اسرائیلی اکثرا مسلمان هستند وبرای چندین دهه است که تحت تبعیض نژادی قرار دارند. چند سازمان مدافع حقوق بشر نیز وجود تبعیض علیه این گروه از شهروندان را تایید کرده است.سازمان عفو بین‌الملل معتقد است که رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان مقیم این کشور "تبعیض نهادی" ایجاد کرده است. بر اساس گزارشی که در آوریل ۲۰۲۱ توسط دیدبان حقوق بشر منتشر شد، مقامات اسرائیلی مرتکب آپارتاید نسبت به فلسطینیان داخل اسرائیل و فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی در کرانه غربی و در غزه شده‌اند که یکی از مصادیق جنایت علیه بشریت است.

شهروندان عرب اسرائیل می‌گویند که دولت در سلب مالکیت زمین‌های متعلق به آنان دست دارد و مقامات دولتی را متهم می‌کنند که در اختصاص بودجه دولتی، مرتبا علیه آنان تبعیض قایل می‌شوند. از جمله تبعیض ها این است که قوانین شهروندی رژیم صهیونیستی برای یهودیان، حق دریافت تابعیت و گذرنامه قایل شده اما فلسطینیانی که از این سرزمین مهاجرت کرده یا اخراج شده‌اند و فرزندان آنان در صورت بازگشت این حق را ندارند.

در سال ۲۰۱۸، پارلمان اسرائیل "قانون دولت-ملت" را که بسیار بحث برانگیز بود تصویب کرد. طبق این قانون، زبان عربی موقعیت خود به عنوان یک زبان رسمی در کنار زبان عبری از دست داد و اعلام شد که حق تعیین سرنوشت ملی "منحصر به یهودیان" است. ایمن عوده، نماینده عرب پارلمان رژیم اشغالگر، در مورد این قانون گفت که پارلمان عملا قانون "برتری یهودیان" را تصویب کرده و عرب تباران از این پس "شهروند درجه دو" خواهند بود.

امروز رسانه‌های اسرائیل «جنگ خیابانی یهودیان و اعراب» را بحرانی خطرناک‎تر از جنگ کشورشان با سازمان‌های فلسطینی نامیده‌اند. این رسانه‌ها برای کشتار عربها، به طرزی گسترده واژه «لینچ» را به کار می‌برند که به مفهوم «اعدام در ملاء‌ عام و ضرب و جرح عامدانه به قصد کشت» است. بنیامین نتانیاهو پس از مدتها سکوت، حملات برنامه‌ریزی شده جوانان یهودی به اعراب را به سمی خطرناک برای زندگی مشترک یهودیان و اعراب تشبیه کرد. بنی گانتز، وزیر دفاع نیز با احساس خطر از عقوبت گسترش این رویدادها، در شبکه‌های اجتماعی گفت که خطر این حملات خیابانی برای جامعه اسرائیل، از حملات راکتی حماس به اسرائیل، بیشتر است. رئوون ریولین، رئیس رژیم جعلی اسرائیل، در پی تشدید حملات یهودیان به مردان عرب، این فجایع را محکوم کرد و مایه شرمساری نامید.

در طول تاریخ جعل رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی مانند امروز، این رژیم به اضمحلال و فروپاشی نزدیک نشده بود. اکنون جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین با هزاران موشک و راکت و خمپاره پاسخ داده می شود، گنبد آهنین سوراخ شده و تل آویو در معرض آتش مجاهدین فلسطینی است. تداوم انتفاضه، بروز تبعیض نژادی و ترکیدن عقده های دیرین عرب تبارها اگر با حمایت مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی و طرفدار حقوق بشر همراه شود، قطعا در زوال زودرس رژیم اشغالگر قدس موثر خواهد بود.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: خبرآنلاین

288710