واکسینه شدن بیش از 108 هزار نفر در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان از واکسیناسیون ۱۰۸ هزار و ۴۲۰ نفر در خوزستان خبر داد و گفت: روند تزریق واکسن کرونا در استان به خوبی در حال انجام است.
تصویر واکسینه شدن بیش از 108 هزار نفر در خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، دکتر سید محمد علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۶۵۷ نفر از کادر درمان، ۹ هزار و ۸۸۵ نفر کادر بهداشت، پنج هزار و ۸۰۹ نفر بیمار خاص، ۶ هزار و ۱۴۴ نفر نظام پزشکی، یک هزار و ۶۸۲ نفر جانباز، و یک هزار و ۵۶۴ نفر پاکبان در خوزستان واکسینه شدند.

وی افزود: همچنین ۶۴۱ نفر از سرای سالمندان، ۶۲۸ نفر در مراکز توانبخشی، ۲ هزار و ۵۵۳ بیمار سرطانی، ۳۲ هزار و ۷۱۷ سالمند بالای ۸۰ سال، ۱۵ هزار و ۹۲۹ سالمند بالای ۷۵ سال و چهار هزار و ۳۹۱ سالمند بالای ۷۰ سال نیز واکسینه شدند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۳۹۶ دوز واکسن در مراکز توانبخشی اهواز و ۲۳۲ دوز در مراکز توانبخشی شهرستان دزفول تزریق شده که در مجموع ۶۲۸ دوز واکسن است در حالی که تعداد بیماران این گروه هدف در خوزستان یک هزار و ۱۸۵ نفر است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح واکسیناسیون در خوزستان (۲۱ بهمن سال ۹۹) تاکنون، ۳۰ هزار و ۸۹۷ دوز واکسن اسپوتنیک در ۲ نوبت به گروه‌های هدف تزریق شده است؛ همچنین ۳۸ هزار و ۹۱ دوز واکسن سینوفارم، چهار هزار و ۷۶۲ دوز واکسن بهارات و ۲۱ هزار و ۱۶۸ دوز واکسن آسترازنکا تزریق شده است.

علوی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در خوزستان بسیار خوب و بالا است گفت: ما دومین استان از نظر تعداد واکسن تزریق شده هستیم و این روند همچنان در حال انجام است. از گروه های هدف انتظار داریم که نسبت به دریافت واکسن خود هر چه زودتر اقدام کنند.

وی افزود: سن ۷۵ درصد افرادی که در کشور بر اثر کرونا فوت می‌کنند بالای ۶۵ سال بوده و بیماری زمینه‌ای داشتند که در حال واکسینه کردن هر ۲ گروه هستیم. اگر این افراد واکسینه شوند بیش از ۷۵ درصد مرگ و میرها در کشور کاهش می‌یابد.

گفتنی است هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان به رنگ زرد کرونایی هستند.

منبع:ایرنا

288676