مدیر شرکت پخش فرآورده های منطقه ای همدان خبر داد؛

افزایش ۴۴ درصدی سوخت گاز

مدیر شرکت پخش فرآورده های منطقه ای همدان گفت: میزان مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) استان در فروردین امسال ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.
تصویر افزایش ۴۴ درصدی سوخت گاز

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، امین روستایی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اظهار کرد: در یک ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در همدان مصرف شده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) دارد،افزود: در طول سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۶۳ میلیون متر مکعب سوخت سی. ان. جی گاز در این جایگاه‌ها عرضه شده است.

روستایی با بیان اینکه با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به ۱۴۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد، تصریح کرد: سال گذشته هشت میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از ۲ درصد رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: مصرف سوخت سی ان جی در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹ درصد نسبت به سال قبل از آن نیز افزایش نشان میدهد.

بنا بر اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، بیشترین میزان مصرف سوخت سی ان جی در این سال با حدود ۱۶میلیون مترمکعب مربوط به اسفندماه و کمترین آن با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب به فروردین اختصاص داشته است.

از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه‌های عرضه منطقه، هم اکنون ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت سی ان جی عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی. ان. جی) و ۲۲ جایگاه ۲منظوره (فرآورده مایع و سی. ان. جی) است.

روستایی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی و به تازگی خودرو‌های اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت بار که این روز‌ها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می‌کند. استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) دارد.

288369