کارشناس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان:

۱۱۳۰ نفر در سامانه همیار طبیعت ثبت‌نام کردند

کارشناس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان از ثبت‌نام ۱۱۳۰ نفر در سامانه همیار طبیعت طی دو سال اخیر خبر داد.

تصویر ۱۱۳۰ نفر در سامانه همیار طبیعت ثبت‌نام کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، سیروس جوادی با بیان این‌که همیار طبیعت انسان شریفی است که از سر احساس مسئولیت نسبت به نعمت‌های الهی و با انگیزه معنوی و علاقه‌مندی به طبیعت به صورت داوطلبانه در سامانه همیاران طبیعت ثبت‌نام می‌کند، اظهار کرد: این افراد به عضویت درمی‌آیند تا سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را در راستای حفاظتف احیا و بهره‌برداری اصولی و نیز بهینه از منابع‌طبیعی با ترویج فرهنگ منابع‌طبیعی و اطلاع‌رسانی تخریب و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به این اداره‌کل و در سطح شهرستان‌ها یاری کنند.

وی افزود: طی دو سال اخیر تعداد ۱۱۳۰ نفر در سامانه همیار طبیعت و در گروه‌های همیار طبیعت محافظ (افتخاری)، همیار طبیعت مروج (افتخاری) و نیز همیار طبیعت مروج دانش‌آموز (افتخاری) ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد ۴۷۰۰ نفر نیز در سال‌های قبل به عضویت طرح همیار طبیعت درآمده‌اند که اکنون تعداد دوست‌داران طبیعت ۵۸۳۰ نفر همیار طبیعت است.

جوادی خاطرنشان کرد: همیاران طبیعت همواره در صورت مشاهده هر گونه تخریب و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز امداد جنگل و مراتع اعلام کنند.

منبع: ایسنا

288196