مسئول ستاد استهلال ماه دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان خبر داد:

رصد استهلال ماه شوال از دیدگان۱۲ کارشناس و روحانی

مسئول ستاد استهلال ماه دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان از رصد استهلال ماه شوال توسط ۱۲ نفر از کارشناسان نجوم و روحانیون زنجانی خبر داد و گفت: این اقدام در قالب ۲ گروه مجزا روی خواهد داد.

تصویر رصد استهلال ماه شوال از دیدگان۱۲ کارشناس و روحانی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حکمعلی اسماعیلی با بیان اینکه اعضای گروه‌های رصد، آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده‌اند، افزود: یکی از این ۲ گروه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و گروه دیگر نیز در ارتفاعات دشت جارچی مستقر خواهند شد.

وی یادآورشد: گروه‌های رصد با امکانات کامل فنی از عصر امروز / چهارشنبه/ در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر شده و رویت ماه شوال را به روزه‌داران اعلام خواهند کرد و این کار تا پاسی از شب ادامه داشته و مراتب به ستاد استهلال مرکزی گزارش خواهد شد.

عضو ستاد استهلال رهبر انقلاب نیز با اشاره به فعالیت ۱۰۰ گروه در سراسر کشور برای دیدن هلال ماه شوال، گفت: طبق پیش‌بینی کارشناسان، دیدن هلال ماه در غروب چهارشنبه دشوار خواهد بود.

حجت الاسلام موحدنژاد افزود: کارشناسان پیش بینی می‌کنند که، چون هلال به لحاظ نجومی نزدیک حد نجومی رویت‌پذیری و رویت‌ناپذیری قرار دارد، احتمال اینکه با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی، هلال دیده نشود وجود دارد.

عضو ستاد استهلال رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: گروه‌های رصدی همه توان خود را به کار می‌برند تا بتوانند هلال ماه شوال را در غروب چهارشنبه ببینند.

حجت الاسلام موحدنژاد افزود: اما اگر گزارش‌های ارسالی به ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب اطمینان‌بخش نباشد و دیدن آن اثبات نشود، احتمال اینکه جمعه (۲۴ اردیبهشت) عید فطر باشد، وجود دارد.

وی با تاکید بر دشوار بودن شرایط نجومی برای دیدن هلال ماه شوال، گفت: البته این احتمال هم وجود دارد که هلال ماه چهارشنبه دیده شود و در این صورت طبق تقویم، پنج شنبه (۲۳ اردیبهشت) عید فطر خواهد بود.

منبع: ایرنا

288111