مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

بهره‌برداری از بند خاکی چهرآباد در تیرماه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از زنجان از بهره‌برداری از بند خاکی چهرآباد زنجان طی تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این بند خاکی از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور، به شمار می‌آید.

تصویر بهره‌برداری از بند خاکی چهرآباد در تیرماه

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، خلیل آقاجانلو با بیان اینکه، استان زنجان سابقه دیرینه در حوزه آبخیزداری دارد، افزود: اولین اقدامات مربوط به این حوزه در سراسر کشور، به استان زنجان تعلق دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با اشاره به آثار اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اظهار داشت: کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و رضایت جوامع محلی، از مهمترین اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

وی از اجرای پروژه بند خاکی چهرآباد زنجان، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور نام برد و خاطرنشان کرد: اجرای این بند خاکی، با حجم عملیات ۳۴۸ هزار مترمکعب و هزینه ۱۵۹ میلیارد ریال بوده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اجرای بند خاکی چهرآباد در مساحت ۱۳ هزارو ۹۴۴ هکتار، از سال ۹۶ آغاز شده است و تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا

287898