کشف و ضبط 300 حلب روغن جامد فاقد مجوز در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان از کشف و ضبط 300 حلب روغن نباتی جامد 16 کیلوگرمی فاقد مجوز توسط ماموران انتظامی خبر داد.
تصویر کشف و ضبط 300 حلب روغن جامد فاقد مجوز در بوکان

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، سرهنگ سلمان حیدری از کشف و ضبط 300 حلب روغن نباتی جامد 16 کیلوگرمی فاقد مجوز توسط ماموران انتظامی خبر داد و اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه شهید "رجایی" شهرستان بوکان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده بوکان به سقز به یک کامیون مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از کامیون این تعداد حلب روغن نباتی جامد فاقد مجوز از اداره صمت به وزن چهار هزار و ۸۰۰ کیلوگرم را کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی بوکان بیان کرد: ماموران در این رابطه این خودرو را توقیف و یک متهم را نیز دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

یک کلاهبردار اسکیمری شناسایی و دستگیر شد

سرهنگ حیدری گفت: یک فرد که به شیوه اسکیمر (دستگاه کارتخوان که اطلاعات بانکی افراد را کپی می کند) اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: در پی وصول ۲ فقره پرونده قضایی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد با استفاده از کپی کارت بانکی یا همان اسکیمر موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران این انتظامی با انجام اقدامات فنی و پلیسی توانستند متهم این پرونده را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات پلیسی دستگیر و ادله دیجیتالی آن را نیز توقیف کنند.

حیدری افزود: متهم در بازجویی‌ها به اعتماد بیش از حد مشتریان اشاره کرد و اعلام داشت که مشتریانی که وضع مالی خوبی داشتند، پس از خرید اقلام کارت بانکی خود را در اختیار وی قرار داده و پس از کپی کارت بانکی حسابشان را خالی کرده است.

وی با بیان اینکه اعتماد بیجا ضمن وارد کردن خسارات مالی باعث بروز این جرایم می شود، گفت: متهم با استفاده از کپی کارت بانکی یا همان (اسکیمینگ) ۶۹۲ میلیون ریال را برداشت کرده بود.

اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته و توسط مجرمین در کنار دستگاه کارت خوان و عابر بانک ها نصب می‌شود، از این رو شهروندان از قرار دادن کارت بانکی خود در اختیار افراد ناشناس خودداری کرده و بر نحوه استفاده از کارت در خریدها نظارت داشته باشند..

انتهای پیام/

287871

مطالب مرتبط