مدیر موسسه نسل امید بخش:

نخستین رویداد پیشران در زنجان در حال برگزاری است

مدیر موسسه نسل امیدبخش از برگزاری مراحل مختلف نخستین رویداد پیشران در زنجان خبر داد و گفت: اختتامیه این رویداد روز ششم خردادماه با معرفی تیم‌های برتر خواهد بود.

تصویر نخستین رویداد پیشران در زنجان در حال برگزاری است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ابوالفضل محمدی با تشریح اهداف موسسه نسل امیدبخش اظهار کرد: این موسسه در راستای ماموریت‌های خود در حوزه توانمندسازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی جوانان در مسائل استان و همچنین کمبود برنامه‌های مسئله محور و وجود مسائل متعدد و بی پاسخ در استان زنجان، اقدام به طراحی و برگزاری مسابقات مسئله محور با عنوان پیشران کرده است.

مدیر موسسه نسل امیدبخش افزود: رویداد پیشران با محوریت ایجاد چالش و رقابت در میان نخبگان به دنبال ایجاد محیطی پویا و چرخه نخبگانی به منظور نقش‌آفرینی نخبگان در حل مسائل استان و کشور است.

وی تصریح کرد: هدف از انتخاب قالب رقابت برای رویداد پیشران را ایجاد یک فضای پویا و واقعی برای ظهور و بروز استعداد، توانایی‌ها و همچنین مواجه شدن نخبگان با مسائل واقعی استان و کشور و هم‌افزایی برای حل این مسائل است.

محمدی ادامه داد: پیشران با ارائه یک الگوی مناسب مطالبه‌گری به دنبال مسئله‌یابی و ارائه راهکار برای مشکلات و مسائل مختلف در سطح استان زنجان است که از طریق سلسله رویدادهای نظام‌مند دوره‌ای و بصورت مستمر برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین رویداد پیشران گفت: بنا بر اهمیت و ضرورت کار تشکیلاتی و فرهنگ کار جمعی، نخستین رویداد پیشران با موضوع کار تشکیلاتی، چالش‌ها و راهکارها طراحی و تدوین شد.

مهدی کریمی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام برای حضور در نخستین رویداد پیشران از اول اردیبهشت ماه آغاز و به مدت دو هفته ادامه داشت، افزود: با پایان روند ثبت‌نام، ۱۴ تیم سه نفره از مجموعه‌های مختلف دانشجویی، بسیج، انجمن‌ها و.. در رویداد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه افتتاحیه نخستین رویداد پیشران در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه با پذیرش شرکت‌کنندگان آغاز شد و در ادامه معرفی رویداد و بیان ضرورت اجرا توسط دبیر رویداد تشریح شد، ادامه داد: حجت‌الاسلام عرب ( مدیر بنیاد نهضت)، در این مراسم نکاتی را در خصوص فعالیت‌های تشکیلاتی و لزوم ایجاد حلقه‌های میانی و جوانان نخبه و پیشران برای مسیر پیش‌رو انقلاب اسلامی بیان کرد.

دبیر نخستین رویداد پیشران با اشاره به برگزاری کارگاه مسئله‌یابی در خصوص اهمیت مسئله‌یابی و توجه به ریشه‌یابی مسائل توسط مدرس دوره برگزار شد، تصریح کرد: در پایان روز افتتاحیه تیم‌ها در قالب گروه‌های مختلف به بحث و بررسی و تبادل نظر با مشاورین و مدرس دوره اقدام کردند.

وی ادامه داد: پس از انجام گام اول در حوزه داده کاوی، کارگاه‌های مسئله‌یابی، اولویت بندی مسائل و ارائه راهکار در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

کریمی تاکید کرد: روز ششم خردادماه با معرفی تیم‌های برتر توسط هیأت داوران، مراسم اختتامیه نخستین رویداد پیشران برگزار می‌شود.

منبع: فارس

287711