رئیس قوه قضاییه:

طرح معتذرین، ابتکار استان همدان توسط معاونت قوه قضاییه پیگیری شود

رئیس قوه قضاییه گفت: طرح معتذرین که ابتکار استان همدان است توسط معاونت قوه قضاییه پیگیری شود.
تصویر طرح معتذرین، ابتکار استان همدان توسط معاونت قوه قضاییه پیگیری شود

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در دیدار با کارکنان و قضات دستگاه قضایی استان همدان خدمت به این مردم در دستگاه قضا را توفیق بزرگی برای همه کارکنان این قوه دانست و اظهار کرد: باید برای خدمت و تکریم مردم و مراجعه کنندگان صبورانه به سخن آن‌ها گوش داد و مسائل را پیگیری کرد.

رئیس قوه قضائیه حفظ سلامت مجموعه را وظیفه تک تک افراد و کارکنان مجموعه قضایی دانست و تاکید کرد: نظام ارزشیابی کارکنان و قضات در استان همدان بسیار پسندیده است و باید این ابتکار استان همدان پیگیری شود.

آیت الله رئیسی اصلاح مجرمان را از دیگر وظایف دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: اگرچه نگاه سازمان زندان‌ها به این سمت است اما قضات هم باید در این عرصه کمک کنند.

وی اجرای سند تحول قوه قضاییه را بسیار مهم دانست و افزود: باید تمام بدنه دستگاه قضا از آن متحول شود اگر دستگاه حس تحولی نیابد در حد دستور العمل می ماند.

رئیس قوه قضاییه توسعه صلح و سازش در پرونده های قضایی و بین مردم را بسیار پسندیده دانست و افزود: طرح معتذرین که ابتکار استان همدان است را معاونت راهبردی قوه پیگیری کنند.

آیت الله رئیسی افزود: علمای تربیت مروجان دین باید تلاش کنند ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یابد اما اگر به هر دلیلی تبدیل به جرم شد باید سعی کنیم با صلح و سازش حل شود.

وی صدور آرای متقن در محاکم قضایی را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: در بحث قرار تامین بازداشت و مشابه آن باید با دقت و احتیاط عمل کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فعال شدن بخش های پیشگیری از وقوع جرم سبب کاهش پرونده های ورودی می شود تاکید کرد: اصلاح نظام مالی و اداری، تولید پرونده ها را کاهش می‌دهد بنابراین در بخش پیشگیری از جرم همه دستگاه‌ها موظف هستند مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

287595

مطالب مرتبط