ترقی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد:

توانمندی بالای ملت فلسطین برای دفاع از خود/  دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ملت فلسطین از یک توانمندی بالایی برای دفاع از خود برخوردار است، گفت: دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت به لحاظ دفاع و تهاجم شده است.

تصویر توانمندی بالای ملت فلسطین برای دفاع از خود/  دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت شد

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی سایت خبری پرسون، با بیان اینکه دیپلماسی میدانی یکی از الزامات مقابله با دیپلماسی انفعالی در منطقه غرب آسیا است، اظهار کرد: سال ها کشورهای عربی منطقه و جریان‌های متاثر از آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر زیادی خواهی های صهیونیست ها و آمریکا و تضعیف حقوق ملت فلسطین سکوت کرده و هیچ واکنشی از خود نشان می دهند.

او با تاکید بر اینکه ملت فلسطین از یک توانمندی بالایی برای دفاع از خود برخوردار است، ادامه داد: دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت به لحاظ دفاع و تهاجم شده و دشمن را وادار به عقب نشینی و پذیرش حقوق مسلم ملت فلسطین کرده است.

ترقی به سکوت کشورهای عربی منطقه در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اشاره کرد و افزود: متاسفانه همراهی برخی کشورهای عربی منطقه با سیاست های آمریکا و صهیونیست ها، به آرمان های مردم فلسطین لطمه وارد شده و مردم فلسطین نتوانستند به دفاع از حقوق خود دست پیدا کنند و هر روز شاهد تخریب و تصرف مناطق مسکونی فلسطینی ها در نقاط مختلف این کشور هستیم اما تلاش های میدانی شهید سلیمانی موجب شد متجاوزان اشغالگر امروز به راحتی نتوانند خواسته‌های خود را بر ملت مظلوم فلسطین تحمیل کنند.

او درباره احتمال برقراری روابط دیپلماتیک تهران و ریاض افزود: عربستان در موقعیت بسیار دشواری قرار گرفته و در باتلاقی گیر کرده و به راحتی نمی تواند از آن خارج شود.

ترقی ادامه داد: رژیم آل سعود جنایات فراوانی علیه مردم مظلوم یمن انجام داده و سالها این ملت را از رشد و توسعه باز داشته و با تخریب زیرساخت‌ها، خسارات زیادی به ملت یمن وارد کرده است.

او با تاکید بر اینکه انصارالله یمن در آستانه پیروزی کامل است، خاطر نشان کرد: با توجه به روی کار آمدن بایدن و تغییر سیاست آمریکایی ها در حمایت از سعودی ها، عربستان پشتوانه محکمی در منطقه ندارد و آنها در منجلاب گیر کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: سعودی ها در نهایت نقطه ضعف قرار گرفته و برای کاهش تناش ها، به دنبال مذاکره با ایران هستند. به طور طبیعی این‌گونه مذاکرات می‌تواند روابط دو کشور را در آینده بهبود بخشد اما مذاکرات نباید موجب تضعیف و به نتیجه نرسیدن یمنی ها به حقوق شان شود.

287563