دبیر کمیته تحقیق و پژوهش فدراسیون گلف ایران:

ورزش گلف سالیانه ۶۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند

احمدرضا دلیران فیروز دبیر کمیته تحقیق و پژوهش و عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف ایران در مصاحبه‌ اختصاصی با پرسون گفت:گردشگری گلف امروزه به یک بخش مهم در صنعت گردشگری و بالاخص در صنعت گردشگری ورزشی تبدیل شده است.
تصویر ورزش گلف سالیانه ۶۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، دلیران فیروز با بیان مطلب فوق افزود: امروزه گلف به دلیل حضور در رقابت های المپیک و برگزاری جام های متنوع در قاره های مختلف از جمله مسابقات مسترز آگوستا، تورنمنت آزاد بریتانیا، مسابقات قهرمانی پی جی اِی آمریکا، جام رایدر و صدها تورنمنت معتبر دیگر به عنوان یکی از ورزش های پرطرفدار جهان شناخته می شود.
دلیران فیروز دبیر و عضو هیئت رئیسه انجمن وودبال ایران افزود:گردشگران گلف معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:
دسته اول گردشگرانی هستند که انگیزه اصلی آنها انجام سفر برای بازی گلف است.
دسته دوم گردشگرانی هستند که در سفرهای تفریحی خود به عنوان فعالیت ثانویه به انجام بازی گلف می‌پردازند.
و دسته سوم تماشاگران و علاقمندان دیدن تورنمنت های گلف هستند.
علاوه بر آنکه بازی و تماشای گلف از اهداف اصلی گردشگران گلف است؛ بازدید از زمین های زیبای گلف نیز که خود تبدیل به یک جاذبه بسیار دیدنی هستند طرفداران بسیاری دارد.
دلیران فیروز پژوهشگر گلف و نویسنده نشریه بین المللی گلف افزود:امروزه در دنیا گردشگری گلف علاوه بر رونق صنعت گردشگری و ایجاد جاذبه های توریستی موجب جذب سرمایه گذاری گردشگری، ارائه خدمات باکیفیت توریستی و ایجاد اشتغال پایدار شده است.
به طور مثال در استرالیا طبق تحقیقات صورت گرفته ۱۹ درصد از مردان ۳۵ تا ۴۴ ساله به ورزش گلف مشغول هستند که ۵ درصد آن ها بطور منظم و ۱۴ درصد گاها به انجام ورزش گلف مشغول هستند و در بین مردان ۶۵ تا ۷۴ سال نیز حدود ۱۰ درصد از آنها بطور منظم به ورزش گلف می‌پردازند. در استرالیا بعد از پیاده روی، گلف متداول ترین ورزش منظم توسط مردان ۶۵ سال به بالا است.
دلیران فیروز دبیر کمیته تحقیق و پژوهش فدراسیون گلف ایران افزود:طبق تحقیقات CTO، گلف سالانه در حدود ۲۱ میلیارد دلار گردش مالی دارد و طبق آخرین برآوردها حدود ۵۶ میلیون بازیکن گلف در سرتاسر جهان وجود دارد که از این میان حدود ۲۷ میلیون نفر در آمریکا به انجام بازی گلف مشغول هستند و سالیانه بیش از ۶۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده آمریکا کمک می کنند و طبق اعلام CTO حدود ۸ درصد از سفرهای تفریحی در جهان به هدف انجام و یا تماشای بازی گلف صورت می گیرد.
دلیران فیروز عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف ایران در پایان گفت:در حال حاضر و البته قبل از شیوع ویروس کووید-۱۹ سالیانه در حدود ۲۸۰۰ تور گردشگری گلف در جهان اجرا شده است و از این رو برآورد میشود بعد از پایان پاندمی کرونا مجددا شاهد رونق گردشگری گلف در سرتاسر جهان باشیم.

287493