توسط غول مدیریت دارایی VanEck؛

اولین صندوق قابل معامله اتریوم در آمریکا راه اندازی می شود

غول مدیریت دارایی VanEck درخواستی را برای راه اندازی صندوق قابل معامله خود با نام تراست اتریوم VanEck  به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تسلیم کرده است. در صورت تصویب این طرح، سهام آن در  Cboe BZX Exchange معامله خواهد شد.

تصویر اولین صندوق قابل معامله اتریوم در آمریکا راه اندازی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، در اطلاعیه اولیه، از عدم موفقیت انتقال به مکانیسم اجماع اثبات سهام به عنوان یکی از اصلی ترین خطرات مرتبط با این صندوق قابل معامله پیشنهادی یاد شده است. همچنین به عدم توافق بین استخراج کنندگان و توسعه دهندگان اصلی، برنامه های غیرمتمرکزی که شبکه اتریوم را ترک می کنند، نقص در کد منبع و تأثیر منفی EIP 1559 بر سودمندی شبکه نیز اشاره شده است.

در ماه دسامبر (دی ماه)، VanEck پس از چندین بار تلاش ناموفق برای به دست آوردن تأییدیه SEC، برنامه ای برای راه اندازی یک صندوق قابل معامله بیت کوین نیز به این کمیسیون ارسال کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هنوز به صندوق های قابل معامله در بورسی که با ارزش هریک از ارزهای رمزنگاری شده مرتبط باشند، چراغ سبز نشان نداده است.

ماه گذشته، این آژانس تصمیم نهایی خود پیرامون پیشنهاد صندوق قابل معامله VanEck را به ژوئن (خرداد و تیر) موکول کرد.

در همین حال، نهادهای قانون گذار کانادایی از راه اندازی چندین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین و اتریوم در اوایل سال جاری خبر داده اند. در حالیکه نهادهای نظارتی ایالات متحده با وجود حداقل 11 پیشنهاد از سوی شرکت های بزرگی که به دنبال راه اندازی یک صندوق قابل معامله در این کشور هستند، هنوز هیچ کدام را تصویب نکرده اند.

طبق بررسی های انجام شده توسط بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، درخواست نه مورد از این شرکت ها از اواخر سال 2020 ثبت شده است.

گفتنی است که قیمت اتر با بیش از 350٪ افزایش از ابتلای سال تاکنون، در معاملات روز جمعه به بالاترین رکورد خود در حدود 3589 دلار رسید.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: u.today و .bloomberg

287247