در پی رقابت های انتخاباتی المپیک محقق شد:

مدال نقره برگردن قایقران زنجانی تیم ملی

نصیری، ملی پوش زنجانی تیم روئینگ توانست در مسابقات روئینگ انتخابی المپیک توکیو سهمیه المپیک را بدست آورد اما فدراسیون قایقرانی ناگزیر است میان او و نازنین ملایی یکی را برگزیند.

تصویر مدال نقره برگردن قایقران زنجانی تیم ملی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مسابقات روئینگ انتخابی المپیک توکیو 2020 ، دیروز با برگزاری دور فینال ادامه پیدا کرد و ملی‌پوشان ایران در روئینگ تک نفره سنگین‌وزن آقایان و بانوان به مصاف رقیبان رفتند.

"بهمن نصیری" ملی پوش زنجانی تیم ملی روئینگ به مصاف حریفانی از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، هند و ویتنام رفت و توانست با زمان 7:08.98 دقیقه در رده دوم قرار بگیرد. نازنین ملایی هم ملی‌پوش سنگین وزن بانوان در مصاف با حریفان خود به جایگاه دوم رسید.

با این اوصاف تیم روئینگ جمهوری اسلامی ایران صاحب یک سهمیه المپیک شد و فدراسیون قایقرانی باید بین بهمن نصیری و نازنین ملایی که صاحب مدال نقره شده‌اند، یک قایقران را برای حضور در المپیک توکیو معرفی کند.

در این راستا بهمن نصیری ملی‌پوش زنجانی تیم‌ملی روئینگ اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و با اینکه تجربه نخست من بود به لطف خدا و دعای خیر مردم توانستم مدال نقره را کسب کنم. کسب مدال و سهمیه در حضور نخست در این رقابت‌‌ها کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه در روئینگ مردان برای آخرین بار محسن شادی در المپیک 2012 موفق به حضور در المپیک شده بود، تشریح کرد: برای من که فقط 24 سال سن دارم کسب مدال نقره کسب سهمیه المپیک بسیار موفقیت‌آمیز محسوب می‌شود.

ملی پوش زنجانی تیم ملی روئینگ عنوان کرد: متاسفانه به خاطر برخی قوانین بین‌المللی، فدراسیون قایقرانی مجبور است بین بنده و خانم نازنین ملایی یکی را به عنوان المپیک معرفی کند.

وی تصریح کرد: من برای اولین بار بود که در این مسابقات شرکت کردم و توانستم مدال نقره کسب سهمیه را کسب کنم. من برای این روزها تلاش‌های زیادی کردم و به شکل شبانه‌روزی تمریناتم را انجام دادم. حتی به خاطر عشق به پیراهن تیم ملی از پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برخی از کشورهای همسایه گذشتم. برای من حضور با پرچم مقدس جمهوری اسلامی مهمتر است و تا آخرین نفسم برای این پرچم می‌جنگم.

نصیری با تاکید بر اینکه حضور در المپیک برای هر ورزشکاری یک رویا محسوب می‌شود، گفت: برای من ورزشکار 24 ساله حضور در المپیک آرزوست و امیدوارم به آرزوی خودم برسم‌. من تلاشم را کردم و توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم و بقیه این ماجرا بر عهده فدراسیون است که چه کسی را انتخاب کند.

منبع: تسنیم

287238