شیوع تصاعدی کرونا در نپال

مقامات بهداشتی نپال در روزهای گذشته با افزایش چشمگیر میزان ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید۱۹» در این کشور مواجه شده‌اند.
تصویر شیوع تصاعدی کرونا در نپال

به گزارش سایت خبری پرسون، موارد ابتلا به ویروس کرونا در نپال در حالی افزایش یافته است که نظام بهداشت و درمان هند، کشور همسایه نپال به دنبال موج جدید شیوع این ویروس شرایطی بحرانی را پشت سر می‌گذارد. تعداد بیماران مبتلا به «کووید۱۹» در نپال از سه هفته پیش تاکنون سیری صعودی داشته است.

نتیجه آزمایش کرونای دو نفر از هر پنج نفری که این روزها در نپال تست ابتلا به «کووید۱۹» می‌دهد، مثبت است. این رقم به این معنا است که نتیجه ۴۰ درصد تست‌هایی که انجام می‌شود، مثبت است.

به این ترتیب تنها در روز پنج‌شنبه ۹۰۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ۳۰ میلیون نفری شناسایی شد. از سوی دیگر از بیش از ۳۵۰۰ مورد مرگ و میر که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا بر اثر ابتلا به این ویروس در نپال ثبت شده، تعداد ۴۰۰ مورد طی دو هفته اخیر بوده است.

یکی از مسئولان بهداشتی نپال گفته است که مراکز درمانی این کشور با کمبود کپسول اکسیژن روبرو نیستند اما به اندازه کافی دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات مراقبت‌های ویژه برای رسیدگی به بیماران بدحال وجود ندارد.

دولت نپال این هفته بسیاری از پروازهای هوایی به خارج از کشور را متوقف کرد. از سوی دیگر ۸۰ درصد شهرستان‌های این کشور نیز یا قرنطینه شده‌اند یا در آنها محدودیت‌هایی برای پیشگیری از شیوع کرونا وضع شده است.

منبع: ایسنا

287199