رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر:

واکسینه شدگان عوارض خاصی نداشتند

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از نبود عوارض خاص در واکسینه شدگان کرونا خبر داد و گفت: تنها عوارض آن تب، لرز و سردرد که از علائم سرماخوردگی است، داشته‌اند که این علائم نیز طبیعی است.

تصویر واکسینه شدگان عوارض خاصی نداشتند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، کورش شعبانی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در ابهر، اظهار کرد: اطلاعات همه افراد در سامانه سیب وزارت بهداشت موجود است و طبق برنامه با همه گروهای سنی برای واکسیناسیون تماس گرفته می‌شود، ولی به هر دلیل، اگر با افراد تماس یا ارتباط برقرار نشد، می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به محل مشخص شده مراجعه و واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات موجود ۱۱۷ نفر در شهر و ۹۶ نفر در روستاها افراد ناتوان بالای ۸۰ سال وجود دارد، ادامه داد: با تدبیر اتخاذ شده تیم پزشکی سیار برای واکسیناسیون به محل زندگی افراد خواهند رفت و حتی اگر افرادی که با خودرو به محل سالن بحران پارک پردیس مراجعه کردند و اگر توانایی جابه‌جایی بیشتر را ندارند، بعد از طی مراحل ثبت‌نام در سیستم داخل ماشین واکسینه می‌شوند.

شعبانی به آخرین وضعیت دریافت‌کنندگان واکسن در ابهر نیز اشاره کرد و متذکر شد: خوشبختانه دریافت‌کنندگان تاکنون عوارض خاصی جز تب، لرز و سردرد که از علائم سرماخوردگی است نداشته‌اند که این علائم نیر به دلیل بارگذاری ویروس کرونا بر روی ویروس ضعیف شده سرماخوردگی، امری طبیعی است.

این مسئول با پرداختن به این مطلب که تزریق واکسن ایمنی بدن را نسبت ویروس افزایش می‌دهد، به همین دلیل توصیه می‌شود حتما افراد اعلام شده واکسن را دریافت کنند، بیان کرد: اگر واکسیناسیون بر روی افراد انجام نشود احتمال مبتلا شدن و تلفات بالای ۷۰ درصد وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: ۱۵ هزار نفر بالای ۶۰ سال در اولویت اول واکسینه شدن در شهرستان ابهر هستند که به صورت فاز به فاز انجام خواهد شد و از اواسط خرداد ماه نیز واکسن ایرانی کوبرکت برای افراد زیر ۶۰ سال به صورت سراسری شروع خواهد شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: برای بهبود یافتن اوضاع از شهروندان گرامی درخواست می‌شود توصیه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند، زیرا زمانی واکسیانسیون اثرگذار خواهد بود که حداقل ۷۰ درصد جامعه واکسینه شده باشند.

منبع: ایسنا

287169