تخصیص اعتبار 50 میلیاردی برای بازگشایی بیمارستان های لاهیجان؛ قطب درمانی شرق گیلان

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به دستور فوری سال گذشته وزیر بهداشت در مورد بازگشایی بیمارستان‌های سیدالشهدا و 22 آبان لاهیجان خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا پایان دولت این کار عملیاتی شود.
تصویر تخصیص اعتبار 50 میلیاردی برای بازگشایی بیمارستان های لاهیجان؛ قطب درمانی شرق گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رسول فرخی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار داشت: قبل‌از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مبارزات مردم در فلسطین یک مبارزه قومیتی بود اما این ابتکار امام باعث شد که مردم سراسر جهان در حوزه اسلام برای نابودی رژیم اشغالگر قدس با یکدیگر متعهد شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط موجود در کشور از حضور در راهپیمایی روز قدس محروم شدیم افزود: همانند سال‌های گذشته در راستای حفظ ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی این روز را گرامی می‌داریم و تا رهایی کامل قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی دست از مبارزه بر نخواهیم داشت.

فرخی برنامه‌های حمایتی دولت در مورد حمایت‌‌ از کسب‌ و کارها و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ویروس منحوس کرونا نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان آسیب‌های زیادی را در بخش اقتصاد متحمل شده که این آسیب‌ها بیشتر از هر کس قشرهای ضعیف جامعه را درگیر کرده و زندگی را برای آنها سخت کرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نیز در حوزه حمایت از قشر ضعیف جامعه تدابیری را اتخاذ کرده است افزود: قصد داریم با پرداخت تسهیلات تا حدودی سختی‌ها را از دوش مردم برداریم البته دولت نیز موظف است با به‌ کارگیری راه‌حل‌ها اقداماتی را در این زمینه انجام دهد تا این دوران سخت به‌ خوبی سپری شود.

فرخی با بیان اینکه هر نماینده مجلس نه تنها در حوزه انتخابی خود بلکه در کل فعالیت‌های کشور هم مسئولیت دارد گفت: مجمع نمایندگان استان گیلان یک نقاط بسیار قوت در مبادلات حوزه‌های مختلف کشور محسوب می‌شوند، این مجمع همواره در تلاش است برای تحقق شعار سال تمهیداتی را فراهم کند تا روند اقتصادی در استان یک روند مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش آب ورودی سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در مورد رفع این مشکل جلساتی با استاندار و نوبخت داشتیم و در حوزه آب منطقه‌ای تصمیماتی نیز در نظر گرفته شد؛ همچنین برای کمک به رفع مشکل کم‌آبی استان راه‌حل‌هایی را مطرح کردیم تا بتوانیم با تکیه بر این راه‌حل‌ها از این بحران سخت عبور کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به دستور فوری سال گذشته وزیر بهداشت در مورد بازگشایی بیمارستان‌های سیدالشهدا و 22 آبان لاهیجان خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است البته خوشبختانه تاکنون اقداماتی خوبی صورت گرفته و امیدواریم تا پایان دولت این کار عملیاتی شود.

فرخی با بیان اینکه در تلاش هستیم که مردم شهرستان لاهیجان با مشکل درمانی مواجه نشوند تصریح کرد: شهرستان لاهیجان اکنون به قطب درمانی شرق استان تبدیل شده است از این رو باید با شناسایی ضعف‌های حوزه سلامت این شهرستان به توسعه همه جانبه آن توجه جدی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه جهت راه‌اندازی دو رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان نیز مکاتباتی را با وزیر بهداشت انجام داده‌ایم خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها و مشکلات در هر حوزه را شناسایی کرده و نسبت به تقویت ظرفیت و رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه پل غیر هم‌سطح میدان گیل شهرستان لاهیجان افزود: یکی از مشکلاتی که در این طرح شاهد آن هستیم عدم تعامل بین سازمان‌های مربوطه است، این مسئله، روند ساخت پل را دچار مشکل کرده و باعث می‌شود که کار به‌کندی پیش رود بنابراین تقاضای ما این است که دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به این قضیه اهتمام ویژه‌ای قائل شوند.

منبع: تسنیم

287058