مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان:

نیاز به گروه خونی o منفی در بیمارستان ها رو به افزایش است

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان از افزایش نیاز به گروه خونی o منفی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: امسال تاکنون یک هزار و ۵۲۷ واحد خونی اهدا شده است.
تصویر نیاز به گروه خونی o منفی در بیمارستان ها رو به افزایش است

فاطمه یادگاری، مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان در گفت وگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیازمند به گروه خونی O منفی رو به افزایش است و بر همین اساس دریافت این گروه خونی از اهداکنندگان برای درمان بیماران بیش از سایر گروه‌ها است.

وی افزود: از آغاز امسال تاکنون، یک هزار و ۵۲۷ واحد خونی اهدا شده که ۲۴ واحد مربوط به بانوان و مابقی متعلق به آقایان است.


مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان اضافه کرد: همچنین در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان، ۱۳۳ واحد و بیست و یکم رمضان ۱۶۵ واحد خون اهدا شد که تا حد قابل توجهی افزایش نشان می دهد.

یادگاری گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام مراجعان به مراکز انتقال خون به ویژه در شب‌های لیالی قدر، با اهدا کنندگانی که سال گذشته در این شب‌ها مراجعه کرده بودند تماس گرفته شد تا اهدای خون خود را به زمان دیگری موکول کنند.


وی اضافه کرد: با این وجود شاهد افزایش شمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون بودیم که برای مدیریت اهداکنندگان، شمار پزشکان شیفت شب افزایش یافت تا اهدای خون با شتاب بیشتری انجام شود.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: همچنین بخشی از مراجعان به جای سالن انتظار به فضای باز هدایت شدند. ۳۳ هزار و ۴۰۸ همدانی سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا، خون اهدا کردند.

گفت و گو از منیژه فرهانپور

286935