بازرس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی:

متناسب سازی نشان دهنده حمایت تأمین اجتماعی از نیروی کار به هنگام بازنشستگی است

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان نشانه اهتمام در پشتیبانی از نیروی کار در هنگام بازنشستگی و سالمندی از سوی تأمین اجتماعی است.
تصویر متناسب سازی نشان دهنده حمایت تأمین اجتماعی از نیروی کار به هنگام بازنشستگی است

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالحمید عبایی اظهار داشت: بی تردید هر قدمی که برای ایجاد امنیت خاطر رفاه و آسایش و درمان جامعه پیشکسوت و بازنشسته برداشته شود، ارزشمند است و توجه به مطالبات به حق بازنشستگان قابل تقدیر است.


وی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را گامی اساسی برای تبلور مطالبات این قشر از دولت برشمرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی در کنار دولت می تواند موفقیت های بزرگی برای ایجاد رضایتمندی بیشتر اقشار آسیب پذیر فراهم کند.

بازرس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی گفت: ساز و کار جدید متناسب سازی که در احکام بازنشستگان اعمال شده است باعث شده در حال حاضر میزان دریافتی حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی از شاغلین بیشتر باشد که این امر بسیار حائز اهمیت است.

عبایی ادامه داد: رویکرد دولت و سازمان تأمین اجتماعی بایستی رساندن سطح مستمری های حداقل بگیران تأمین اجتماعی همانند سقف دریافتی کشوری ها و لشگری ها باشد.

وی افزود: انتظار ما در اصلاح احکام جدید اعمال متناسب سازی مرحله اول و مرحله دوم و مبنا قرار دادن حقوق اسفند ۹۹ است که هم اکنون در حال اجراست که با تحقق آن رضایتمندی حداکثری بازنشستگان تأمین اجتماعی رقم می خورد.

وی در خصوص ضرورت رفع موانع و مشکلات پیش روی جامعه بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی و دولت گفت: اعتقاد داریم طرح های حمایتی بدون حمایت دولت و مجلس و تامین اجتماعی برای جامعه بازنشسته امکان پذیر نیست.

بازرس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی گفت: یکی از مهمترین منابع مالی که باعث ارتقاء و تقویت سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر خواهد شد، پرداخت بدهی ۳۶۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی است. آنچه که در ارتقاء ‌معیشت و سطح پایین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی موثر است.

وی ادامه داد: اختصاص مبلغ ۸۹ هزار میلیارد توسط کمیسیون تلفیق مجلس برای بازنشستگان تامین اجتماعی گامی موثر در راستای اجرای متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی بوده که توانست رضایتمندی نسبی را در میان جامعه بازنشسته ایجاد نماید که اجرای مرحله دوم متناسب سازی در دل همین اعتبارات است.

عبایی تصریح کرد: نگاه دولت، مجلس و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بازنشستگان تأمین اجتماعی باید عدالت محور و همراه با رفع تبعیض باشد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان با تقدیر از همسویی و اهتمام مجموعه مدیران تأمین اجتماعی با خواسته ها و مطالبات جامعه کارگران بازنشسته افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری برای دستیابی به آرمان های بلند خدمت به مردم نیازمند همدلی و تعامل سازنده هستیم و بعنوان عضوی از خانواده بزرگ تأمین اجتماعی وظیفه خود می دانیم تا برای رسیدن و تحقق این اهداف قدم برداریم.

وی با تأکید براینکه تلاش و پشتکار مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران قابل تقدیر است، گفت: بی تردید اهتمام ایشان و مجموعه مدیران و کارکنان این سازمان در اجرای طرحها و انجام به موقع تعهدات نشان دهنده حس مسئولیت و توجه به اقشار تحت پوشش تأمین اجتماعی است.

286739