استاندار زنجان:

دستگاه‌های متولی پای کار ساماندهی مراکز واکسیناسیون باشند

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اولویت نخست کشور واکسیناسیون اقشار هدف است، گفت: اکنون نیاز است که همه دستگاه‌های اجرایی در این راستا بیش از گذشته همکاری کنند.
تصویر دستگاه‌های متولی پای کار ساماندهی مراکز واکسیناسیون باشند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه کمیته استانی واکسیناسیون کرونا با اشاره به لزوم بهره‌گیری از امکانات دستگاه‌های اجرایی در شتاب‌بخشی به این امر مهم افزود: در زمان حاضر امکانات و تجهیزات مازاد برای آماده‌سازی مراکز واکسیناسیون کرونا در استان وجود دارد و همکاری بین‌بخشی می تواند نتایج بهتری را در این خصوص رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این اقدامات بدون وابستگی به مسائل مادی امکان‌پذیر است ادامه داد: در زمان حاضر مهمترین نیاز کار همکاری تنگاتنگ با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشبرد آماده‌سازی مکان‌های مورد نظر جهت واکسیناسیون گروه‌های هدف بوده و دستگاه‌های متولی امر باید بدون اما و اگر اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشند.

حقیقی اضافه کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ۳۰ مرکز برای واکسیناسیون گسترده طی ماه‌های آینده مورد نیاز است و در این میان ستاد ملی کرونا بالاتر از همه دستگاه‌ها بوده و آنچه مصوب می‌شود، باید اجرایی شود که در این راستا معاونت اقتصادی استانداری نسبت به تجهیز این مکان‌ها اقدام کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه این مهم به تفکیک در شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها نیز مورد توجه باشد، گفت: بر این اساس ۳۰ دستگاه اجرایی متولی ۳۰ مرکز، همکاری و مدیریت لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی قوی از سوی مرکز بهداشت استان در خصوص چگونگی و نحوه واکسیناسیون از طریق شبکه اشراق به زنجانی‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام شود، اظهار داشت: بازگویی جزئیات این مساله می‌تواند اطمینان‌بخشی در این خصوص را ایجاد و از بروز تجمعات بعدی جلوگیری کند و از طرفی این مهم در شورای اطلاع‌رسانی استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی معاونت اقتصادی هفته‌ای یک جلسه در خصوص واکسیناسیون کرونا و ساماندهی مراکز مربوط به آن را برگزار کند، افزود: این استان برای واکسیناسیون کرونا لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و تلاش دارد به این مهم طبق برنامه و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود سرعت دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به ارزیابی به کارگیری افراد مورد نیاز با مشارکت دستگاه‌های متولی دیگر اقدام کند و معاونت اقتصادی استانداری هم ۳۰ مرکز اعلام شده را باید تا هفته آینده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهد.

استاندار زنجان همچنین نسبت به شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد نحوه واکسیناسیون کرونا در استان تاکید کرد.

منبع: ایرنا

286730