مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان گیلان؛

فعالان فضای مجازی راهکارهایی برای ایجاد شور انتخاباتی ارائه کنند

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان گیلان با بیان اینکه فعالان فضای مجازی باید راهکارهایی را برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی مبتنی بر انتخابات 1400 ریاست جمهوری به مردم ارائه کنند گفت: وظیفه ما این است که در کنار امیدآفرینی، شور انتخابات را در سطح کشور ایجاد کنیم تا به واسطه این شور انتخاباتی میزان مشارکت مردم نیز افزایش یابد.
تصویر فعالان فضای مجازی راهکارهایی برای ایجاد شور انتخاباتی ارائه کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سجاد ستوده، درباره لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: علاوه بر روسیه و چین بسیاری از کشورهایی که در تقسیم‌بندی هژمونی قدرت در دنیا در ذیل هژمونی غرب تعریف می‌شوند مانند کانادا و استرالیا و حتی در حاشیه خلیج فارس کشوری مانند کویت شبکه ملی اطلاعات خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان گیلان تصریح کرد: برای برطرف شدن معضلات فضای مجازی به‌ ویژه بحث رهاشدگی مهمترین اقدامی که باید توسط حاکمیت و به ویژه توسط شورای عالی فضای مجازی پیگیری شده و توسط وزارت ارتباطات نیز اجرا شود راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

ستوده با بیان اینکه هر روزی که در حوزه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تردید شود آسیب‌های مجازی نیز بیشتر می‌شود عنوان داشت: با قدرت و سرعت بالایی که در توسعه تکنولوژی در بستر فضای مجازی شاهد هستیم هر روزی که بگذرد شاهد افزایش آسیب‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به موضوع انتخابات پیش‌رو ابراز داشت: با توجه به شرایط کرونایی که در کشور و استان گیلان حکم‌فرما است برای انتخابات پیش‌رو به‌ویژه در دو هفته پیش از انتخابات ایجاد یک فضای تخصصی تبلیغاتی در حوزه فضای مجازی بیشتر از قبل پیش‌بینی می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه انتخابات پیش‌رو با توجه به شرایط کرونایی در بین انتخابات سال‌های گذشته و شاید سال‌های آینده مجازی‌ترین انتخابات پیش‌رو است افزود: در انتخابات امسال بسیاری از تجمعاتی که در انتخابات گذشته شاهدش بودیم اتفاق نمی‌افتد و نشست‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها به فضای مجازی منتقل می‌شود.

مسئول قرارگاه فضای مجازی استان قدس گیلان با تأکید بر لزوم هوشیاری در فضای مجازی تصریح کرد: دشمن به‌دنبال فضایی است که بتواند با عملیات روانی از طریق دروغ‌پردازی نسبت به فضای افکار عمومی داخل کشور اثرگذاری داشته باشد و در این فضا اقدام به ایجاد انحراف کند.

وی گفت: در این راستا وظیفه عمده بر دوش همه فعالان فضای مجازی، نخبگان رسانه‌ای و نخبگان فضای مجازی است که بتوانند با تولید محتوای فاخر و اثرگذار برای مردم تبیین و روشنگری کرده و پاسخ شبهات را با سرعت و دقت فراوان به مردم ارائه کنند تا بتوانیم در این فضا نسبت به هجمه‌های فراوان دشمن غلبه کنیم.

ستوده ابراز داشت: با توجه به همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعم از عدم کارایی دولت و عملکرد غیرقابل دفاع آن و مشکلات فراوان اقتصادی که به واسطه عدم مدیریت صحیح دولت کنونی در سطح کشور ایجاد شده فعالان فضای مجازی باید با تولید محتوای مناسب ضمن بررسی مشکلات، افق آینده را به مردم نشان داده و امیدآفرینی کنند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان گیلان با بیان اینکه فعالان فضای مجازی باید راهکارهایی را برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی مبتنی بر انتخابات 1400 ریاست جمهوری به مردم ارائه کنند گفت: وظیفه ما این است که در کنار امیدآفرینی، شور انتخابات را در سطح کشور ایجاد کنیم تا به واسطه این شور انتخاباتی میزان مشارکت مردم نیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در طول همه این سال‌ها شاهد این بودیم که هر وقت مردم در انتخابات مشارکت بالایی داشتند می‌توانستیم امیدوار باشیم که مشکلات با سرعت بیشتری حل می‌شود و آن دولت منتخب می‌‌تواند با تکیه بر همراهی و حمایت مردم خواسته‌های خود در حوزه رفع مشکلات مردم را اجرا کند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان گیلان با تأکید بر نقش مهم فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای در امیدآفرینی خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی و رسانه باید در این فضا با تکیه بر موضوع امیدآفرینی به افزایش مشارکت عمومی در انتخابات پیش‌رو کمک کنند.

منبع: تسنیم

286725

مطالب مرتبط