نماینده مردم نهاوند در مجلس در گفت‌وگو با پرسون؛

مخالفان دنبال ضربه زدن به مجلس یازدهم هستند

علیرضا شهبازی گفت: مخالفان نظام نسبت به مجلس یازدهم  حساسیت دارند و دنبال این هستند که  مطالبی ضد مجلس بگویند.
تصویر مخالفان دنبال ضربه زدن به مجلس یازدهم هستند

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، در رابطه با حواشی که در فضای مجازی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس ایجاد شد، اظهار کرد: خبرگزاری که این را اشتباه کرده بود، معذرت خواهی کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در تبیین بوجود آمدن اینگونه حواشی، بیان داشت: مخالفان نظام نسبت به مجلس یازدهم حساسیت دارند و دنبال این هستند که مطالبی ضد مجلس بگویند؛ مجلس یازدهم به جهت اینکه انقلابی است میخواهند بدبینی نسبت به مجلس راه بیندازند.

شاهد بودید که نسبت به واکسن آنفولانزا چه جوی را راه انداختند؛ یا در ارتباط با واگذاری ماشین چه جوی را راه انداختند در صورتی که در دوره های گذشته به همه نمایندگان ماشین دادند و هیچگونه بحثی هم پیش نیامد، ولی این دوره چه سرو صدایی شد.

این نماینده مجلس افزود: ابتدا دولت لایحه را به مجلس فرستاد و یک تعداد اشکال وارد شد، برگشت به دولت و دولت دوباره اصلاح کرد و به مجلس برگرداند و در نهایت با تایید شورای نگهبان و با رایزنی هایی که بین کمیسیون تلفیق، نماینده دولت، نماینده شورای نگهبان شد، با نظرات شورای نگهبان این بودجه تصویب گردید.

وی در تبیین اینکه اهداف مجلس با چه مصوباتی محقق می شود، اشاره کرد: مجلس قوانینی را که تصویب می کند، یا بر اساس لایحه ای است که دولت می دهد یا طرحی که نمایندگان پیشنهاد می کنند و بعد از بررسی هایی که توسط کمیسیون های زیربط انجام می شود؛ در نهایت با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان قانون می‌‌شود.

شهبازی اشاره کرد: جداول در راستای بودجه ای که سازمان برنامه و بودجه ضمیمه لایحه می کند و نیز بر اساس بندهای تبصره بودجه پیشنهاد می شود.

گفت وگو از سارا پیرانه

انتهای پیام/

286525