غریب دوست در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در مقابله با سوداگران

دبیر انجمن حقوق شناسی بیان کرد: مجلس با همکاری معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه و برگزاری نشست‌های متعدد می‌تواند اقدامات جدی در خصوص مقابله با سوداگران انجام دهد و منافذ سودجویی را در تدوین قانون و آیین نامه‌های اجرایی مسدود کند.
تصویر ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در مقابله با سوداگران

خبرنگار اجتماعی سایت خبری پرسون، گفت‌و‌گویی با علیرضا غریب دوست، دبیر انجمن حقوق شناسی و مشاور پیشین وزیر دادگستری در خصوص تعامل مجلس و قوه قضاییه در مقابله با سوداگران داشته که به شرح ذیل است.

غریب دوست بیان کرد: سخن ریاست قوه قضاییه مبنی بر این که ساختار قانون گذاری و فرایند تقنین باید الگوهایی را تجویز کند که مجاری و منفذی برای بهره برداری افراد سودجو باقی نماند؛ یک اصل اساسی در تمام کشورهای دنیا است.

وی افزود: این موضوع از وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی است. مجلس با همکاری معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه و برگزاری نشست‌های متعدد می‌تواند اقدام جدی در این زمینه انجام دهد و این منافذ را در تدوین قانون و آیین نامه‌های اجرایی مسدود کند.

دبیر انجمن حقوق شناسی ادامه داد: مردم این حق را دارند که فرآیند ارتکاب به رفتار مجرمانه و یا فساد را تذکر و گزارش دهند و صاحبان قدرت در این راستا اقدامات قانونی را انجام دهند.

غریب دوستی در پایان گفت: پرداختن بیش از حد به فساد به گونه‌ای که تداعی کننده فاسد بودن کل ساختار باشد؛ برای مردم ناامیدی و سرخوردگی را به همراه دارد. ارائه جزئیات از فساد اثر منفی بیشتری نسبت به اشاره به کلیات در روح و روان مردم دارد.

286515