اتریوم از مرز 3000 دلار گذشت

اتریوم، ارز رمزنگاری شده دوم بازار، سرانجام سطح روانی 3000 دلار را پشت سر گذاشت. قیمت این ارز در صرافی بایننس ابتدا به 3003 دلار رسید و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 3097 دلار در حال ترید شدن می باشد.

تصویر اتریوم از مرز 3000 دلار گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، این افزایش قیمت به اتریوم کمک کرده است از نظر کل ارزش بازار، کمپانی های بزرگی همچون والت دیزنی و Bank of America را پشت سر بگذارد. طبق داده های وبسایت ردیابی Infinite Marketcap ، بزرگترین بستر لایه اول قرارداد هوشمند جهان، طی هفته گذشته با 24٪ رشد به 346.72 میلیارد دلار رسیده است. در مقام مقایسه باید گفت اکنون بیت کوین با ارزش بازار 1.079 تریلیون دلاری خود درست پایین تر از فلز گرانبهای نقره با ارزش بازاری معادل 1.416 تریلیون دلار و بالاتر از شرکت رسانه های اجتماعی فیس بوک با 923.12 میلیارد دلار قرار دارد.

این روند جالب، باعث ایجاد گمانه زنی های جدیدی شد مبنی بر اینکه اتریوم می تواند بیت کوین را به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان پشت سر بگذارد.

عوامل مختلفی باعث افزایش اخیر قیمت اتریوم شده اند. اولین مورد، تداوم افزایش فعالیت ها درون این زنجیره است که فعالیت سرمایه گذاران سازمانی را نیز شامل می شود. علاقه سرمایه گذاران خرد به دنیای دیفای نیز همچنان در حال افزایش است به طوریکه کل ارزش قفل شده در این بستر به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، هاردفورک “London” ، که شامل تغییرات اساسی EIP-1559 در ساختار کارمزدهای اتریوم است و همچنین انتقال ETH 2.0 به مدل اجماع اثبات سهام، ممکن است مهمترین رویدادهایی باشد که سرمایه گذاران مدت ها منتظر آن بوده اند. انتظار می رود این به روزرسانی ها، کارمزدهای این شبکه و همچنین پاداش ماینرها را به طور قابل توجهی کاهش دهد که به نوبه خود فشار فروش بر این دارایی را کاهش خواهد داد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

286384