معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد:

سال گذشته ۲۱۷ هزار تن نهاده‌های دامی عرضه شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از توزیع بالغ بر ۲۱۷ هزار تن انواع نهاده‌های دامی طی سال گذشته میان مرغداران، دامداران، زنجیره‌های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور خبر داد.

تصویر سال گذشته ۲۱۷ هزار تن نهاده‌های دامی عرضه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدعلی صادقی با بیان اینکه استان مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های دامی ندارد و سالانه بیش از ۵۵ هزار تن انواع طیور در آن تولید می‌شود، افزود: نوسان قیمت مرغ و نهاده‌های دامی در سال گذشته منجر به تعطیلی هیچ یک از واحدهای مرغداری استان نشد.

وی یادآورشد: هم‌اکنون ۲۶۳ واحد پرورش طیور مرغ گوشتی، تخم‌گذار و بوقلمون در استان فعال هستند که از این تعداد ۲۴۶ واحد در زمینه پرورش مرغ گوشتی و ۱۷ واحد در زمینه پرورش مرغ تخم‌گذار فعالیت می‌کنند.

صادقی، اصلاح نژاد گوسفند افشاری، تولید و تامین جوجه و جمع‌آوری گوشت بوقلمون صنعتی، تکمیل زنجیره‌های تامین گوشت سفید و گوشت قرمز، ایجاد بزرگترین واحد مرغ مادر تخم‌گذار و فعالیت‌های نوغانداری را از جمله دستاوردهای معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان برشمرد.

وی اظهار داشت: اصلاح نژاد گوسفند افشاری در بیش از ۲۵ هزار رأس از دام‌های استان، توزیع بیش از ۲۱۷ هزار تن نهاده‌های دامی بین مرغداران، دامداران، زنجیره های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور در سال ۱۳۹۹، کسب رتبه اول کشوری در تامین جوجه و جمع‌آوری گوشت بوقلمون صنعتی، ایجاد اولین و بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون صنعتی در کشور با توان تولید ۸۴۷۵ تن گوشت بوقلمون در سال، تکمیل زنجیره های تامین گوشت سفید شامل مرغ و بوقلمون و گوشت قرمز با تلفیق پروژه اصلاح نژاد (دام سبک)، ایجاد بزرگترین واحد مرغ مادر تخم‌گذار به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه و با تولید ۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تخم‌گذار در هر دوره و توزیع ۲۵۰ جعبه تخم نوغان و چهار تن پیله تر ابریشم از دیگر دستاوردهای مهم بخش دامی استان در سال‌های اخیر است.

صادقی تصریح کرد: همچنین پروژه‌های بسیار مهم و بی‌نظیری در سطح کشور و بعضا در خاورمیانه در استان زنجان در دست اجرا است که نقش و تاثیر بسیار ارزشمندی را در تامین امنیت غذایی کشور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از جمله آنها پروژه‌های در دست اجرای گوسفند داشتی ۳۱ هزار راسی مولد و ۳۰ هزار راس بره‌ پرواری شرکت پایداری، پروژه گاوداری شیری ۳۰۰۰ رأسی شرکت کشت و صنعت فکا خدابنده و پروژه گوسفند داشتی ۱۰۰ هزار رأسی شرکت رویان صنعت درسا است.

منبع: ایرنا

286382