حسین زهی تصریح کرد:

افزایش تعاملات مرزی با پاکستان موجب دستیابی به بازارهای هند و چین می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: افزایش تعاملات مرزی با پاکستان می تواند دریچه بزرگی را برای فعالان اقتصادی به سوی کشورهای هند و چین باز کند.
تصویر افزایش تعاملات مرزی با پاکستان موجب دستیابی به بازارهای هند و چین می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، اسماعیل حسین زهی در خصوص اهمیت راه اندازی دو گذرگاه جدید مرزی با پاکستان، گفت: داشتن مرز برای هر کشوری فرصت محسوب می شود زیرا شرایط توسعه را خیلی راحت تر فراهم می کند.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای مرزهای مشترک با کشورهای متعدد است که این امر ویژگی خاصی بشمار می رود، اظهار کرد: افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و دیگر کشورها دارای ظرفیت های خوبی هستند که می توان با آنها تعاملات اقتصادی و تجاری گسترده ای داشت.

وی با بیان اینکه راه اندازی گذرگاه ها و بازارچه های مرزی با کشور پاکستان دارای اهمیت دو چندان است، ادامه داد: این کشور در موقعیت استراتژیکی قرار دارد لذا افزایش تعاملات مرزی می تواند دریچه بزرگی را برای فعالان اقتصادی به کشورهای هند و چین باز کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد مردم در نوار مرزی دارای خویشاوندی با همسایگان هستند و این امر نیز می تواند عامل تسهیل گر دیگری برای تعاملات مرزی محسوب شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد راه اندازی گذرگاه ها و بازارچه های مرزی می تواند زمینه کنترل بیشتر بر تعاملات مرزی را فراهم کند و این امر بر کاهش قاچاق کالا نیز تاثیر خواهد گذاشت.

منبع : خانه ملت

286374