مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

24 میلی‌متر بارش در بیرجند

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش ۲۴ میلیمتری باران در خُنگ بیرجند طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

تصویر 24 میلی‌متر بارش در بیرجند

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر با اشاره به بارندگی های اخیر در استان بیان کرد: میزان بازندگی ها در خُنگ بیرجند ۲۴ میلیمتر، آلنگ نهبندان ۲۲ میلیمتر، ابراهیمی نهبندان ۲۰ میلیمتر، علی آباد زارعین ۱۸ میلیمتر و طبس ۱۳ میلیمتر بوده است.

وی میزان بارندگی ها در اسلامیه فردوس را ۱۲ میلیمتر، فردوس، آرین شهر و انارستانک را ۱۱ میلیمتر دانست و افزود: همچنین میزان بارندگی ها در سه قلعه و قاین هشت میلیمتر، بیرجند پنج میلیمتر، طاهر آباد، سرند و محمد شهر چهار میلیمتر بوده است.

بنا به گفته خندان رو، بارندگی های مود، خرو، ماژان و اسفندیار سه میلیمتر، دیهوک، اسفزار، گزیک و جنت آباد دو میلیمتر و درمیان، درح، سربیشه و بندان یک میلیمتر بوده است.

ادامه بارندگی ها در استان

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی تا چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه به صورت وزش تند باد، رگبار و رعد و برق است، اظهار کرد: همچنین در مناطق مستعد و کوهپایه احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می شود.

خندان رو بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، رطوبت خاک و نفوذ ناپذیری آب وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها قابل پیش بینی است.

هوا سردتر می شود

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: اوج بارندگی ها طی امروز و فردا سه شنبه در مناطق جنوبی، غرب، شمال غرب و بخش هایی از مرکز پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: دمای هوا امروز و امشب به طور نسبی کاهش می یابد.

خندان رو خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضرور شد و گفت: از عشایر به ویژه دامداران خواستاریم از اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی پرهیز کنند.

منبع: مهر

286357