لیگ برتر انگلیس/ رویارویی منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد

تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و لیورپول در چارچوب هفته سی و چهارم مسابقات لیگ برتر انگلیس، امروز (یکشنبه) به مصاف هم می‌روند.
تصویر لیگ برتر انگلیس/ رویارویی منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه هفته سی وچهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) سه بازی برگزار خواهد شد که در مهمترین بازی منچستریونایتد میزبان لیورپول خواهد بود.

منچستر یونایتد - لیورپول

از ساعت ۲۰ امشب منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد پذیرای تیم لیورپول خواهد بود. شیاطین سرخ با ۶۷ امتیاز از ۳۳ بازی همچنان در رتبه دوم جدول و در تعقیب تیم منچسترسیتی صدرنشین هستند و لیورپول نیز با ۵۴ امتیاز از همین تعداد بازی در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفته است.

این دیدار بیش از آن که برای منچستریونایتد مهم باشد برای شاگردان یورگن کلوپ در لیورپول از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این تیم که با شرایط فعلی در رقابت‌های اروپایی فصل آینده جایی نخواهد داشت، برای آن که بتواند خود را به جمع ۴ تیم برتر لیگ جزیره برساند و جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، محکوم به پیروزی در این بازی است.

تیم یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) با تیم چهارم جدول (چلسی) ۴ امتیاز اختلاف دارد و این در حالی است که فقط ۵ بازی تا پایان فصل باقی مانده است.

منچستریونایتد در شرایط روحی بسیار خوبی به مصاف لیورپول می‌رود. این تیم در رقابت‌های لیگ اروپا و در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ آاس رم ایتالیا را در هم بکوبد و گام بلندی را برای حضور در فینال این رقابت‌ها بردارد. در حالی که لیورپول با شکست برابر رئال مادرید از رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شده و از سوی دیگر هم در آخرین بازی خود برابر نیوکاسل در خانه متوقف شده است. حالا تنها شانس باقی مانده برای این تیم کسب رتبه چهارم در لیگ برتر است.

نکات آماری

در دیدار‌های رو در روی ۲ تیم در ورزشگاه اولدترافورد، یونایتد‌ها دست بالا را دارند. آن‌ها در ۱۵ بازی خانگی برابر لیورپول در همه رقابت‌ها فقط در یک بازی شکست خورده اند و حاصل ۱۴ بازی دیگر آن‌ها با لیورپول ۱۰ پیروزی و ۴ تساوی بوده است. شیاطین سرخ پس از مارس سال ۲۰۱۴ در ۸ بازی آخر خود برابر لیورپول شکست نخورده اند.

این ۲ تیم در این فصل از رقابت‌های فوتبال انگلیس ۲ بار برابر هم قرار گرفته اند که حاصل آن یک پیروزی برای منچستریونایتد و یک تساوی بوده است. آخرین باری که منچستر یونایتد در سه بازی در یک فصل برابر لیورپول شکست نخورده به فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ برمی‌گردد.

در رقابت‌های لیگ برتر منچستریونایتد از ۹ بازی آخر خود با لیورپول صاحب ۶ تساوی و ۲ شکست شده و فقط یک بار به پیروزی رسیده است.

منچستریونایتد در ۵ بازی آخر برابر قرمز‌ها نتوانسته به پیروزی برسد و سه تساوی و ۲ شکست داشته است.

در سایر بازی‌های امروز لیگ جزیره از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آرسنال در ورزشگاه سنت جیمز پارک به مصاف نیوکاسل خواهد رفت و تاتنهام نیز از ساعت ۲۲:۴۵ میزبان تیم قعر جدولی شفیلدیوناتید خواهد بود.

آرسنال - نیوکاسل

آرسنال در شرایطی به مصاف تیم نیوکاسل می‌رود که با توجه به شرایط جدول شانس چندانی برای حضور در رقابت‌های اروپایی نخواهد داشت. این تیم از ۳۳ بازی ۴۶ امتیاز کسب کرده است و در رتبه دهم جدول قرار دارد و با این روند حضور شاگردان آرتتا در رقابت‌های اروپایی فصل آینده منتفی است و به همین دلیل به نظر می‌رسد انگیزه چندانی برای این بازی نداشته باشند. علاوه بر این آن‌ها در نیمه نهایی لیگ اروپا و در بازی رفت ۲بر یک مغلوب ویارئال شده اند و به لحاظ روحی نیز آسیب دیده اند.

نیوکاسل با ۳۶ امتیاز از ۳۳ بازی در رتبه شانزدهم جدول لیگ جزیره قرار دارد و اگر در بازی‌های آینده نتواند امتیازات لازم را کسب کند ممکن است حتی به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کند، بنابراین از انگیزه بالایی برای این دیدار برخوردار است.

تاتنهام - شفیلدیونایتد

در آخرین بازی امشب نیز تاتنهام از ساعت ۲۲:۴۵ میزبان تیم قعر جدولی شفیلدیوناتید خواهد بود. برای تاتنهامی که قهرمانی جام اتحادیه را در ایستگاه آخر به منچسترسیتی واگذار کرد، این دیدار بسیار حیاتی خواهد بود، زیرا این تیم هم برای رسیدن به رتبه چهارم و حضور در لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کند.

تاتنهام با ۵۳ امتیاز از ۳۳ بازی در رتبه هفتم قرار دارد و با کسب ۳ امتیاز این مسابقه که بر روی کاغذ آسان به نظر می‌رسد، می‌تواند خود را تا رتبه پنجم بالا بکشد. در حالی که شفیلدیونایتد از ۳۳ بازی فقط ۱۷ امتیاز کسب کرده و در انتهای جدول به سر می‌برد. این تیم که هفته گذشته موفق شد برایتون را شکست دهد برای بقا در لیگ جزیره باید حداکثر امتیاز‌ها را از ۵ دیدار باقی مانده اش کسب کند، شاید تاتنهام یکی دیگر از قربانی‌های شمشیر‌ها (لقب شفیلدیونایتد) در راه بقا باشد.

286096