«سربلند» به چاپ چهل و یکم رسید

کتاب «سربلند» نوشته محمدعلی جعفری شامل روایت زندگی شهید محسن حججی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهل و یکم رسید.

تصویر «سربلند» به چاپ چهل و یکم رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «سربلند» نوشته محمدعلی جعفری شامل روایت زندگی شهید محسن حججی از کودکی تا شهادت، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهل و یکم رسیده است.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک‌سال پیش از شهادت خود درباره این‌کتاب نوشت:

«بسمه تعالی

سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن.

فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین (ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد.

دخترم آنها را الگو بگیر و مهمترین شادی آنها عفت و حجاب است.»

کتاب پیش‌رو، این‌گونه معرفی شده است:

«سربلند؛ روایت زندگیِ زمینیِ یک جوانِ ۲۷ ساله است که در ابتدای جوانی بر ترس و غفلت چیره شد؛ او که راهی به روزنه‎های غیب عالم یافت تا خود را به آسمان رساند. محسن را شاید دیده باشی و شاید هم با او زیسته باشی! شاید در مدرسه و کوچه و مسجد کنارت نشسته باشد و لحظاتی را با او سر کرده باشی. محسن در زندگی زمینی‌اش آدم خاصی نبود؛ بچه‌ای بود شرّ و شور. از آنها که می‌خواهند همه‌چیز را تجربه کنند؛ از آنها که می‎خواهند همه چیز را بدانند. آنچه محسن را خاص می‌کند، تجربه آخر زندگی‌اش در این دنیاست!

او برگزیده است که برگزیده باشد؛ او برگزیده است که انتخاب شود. و همه‌ زندگی دنیا در این انتخاب خلاصه می‌شود؛ انتخابی که سرنوشت تو را نیز رقم می‌زند. ما آن‌گونه می‌میریم که انتخاب و زیسته باشیم و محسن آن‌گونه رفت که برگزید و زیست. «سربلــند» روایتی است از انتخاب‌های محسن در زندگی زمینی‌اش که او را به آنچه می‌خواست، رساند. روایتی به زبان آن‌ها که چندصباحی را با محسن بوده‌اند و در کنار محسن زیسته‌اند و با اشک‌ها و لبخندهایش گریسته یا خندیده‌اند.»

چاپ چهل و یکم این‌ کتاب با ۳۶۰ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان عرضه شده است.

286093