نماینده مجلس در گفتگو با پرسون؛

اقدامات روحانی زیبنده کشور نبود/ ارز جهانگیری و فروش ذخایر طلا از اشتباهات دولت بود

علیزاده برمی گفت: کدام اقدام دولت برازنده کشور بوده است؟ در بحث پیشگیری از کرونا، اواخر اسفند ماه روحانی اعلام کرد؛ که ما از پیک کرونا عبور کردیم و لذا سفرهای نوروزی اشکالی ندارد.
تصویر اقدامات روحانی زیبنده کشور نبود/ ارز جهانگیری و فروش ذخایر طلا از اشتباهات دولت بود

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین اقدام دولت در افزایش ۱۰۰۰ تومانی نرخ خرید تضمینی گندم در شورای هماهنگی اقتصادی، اظهار داشت: مجلس یک قانونی به نام قانون قیمت گذاری کالاهای کشاورزی گذاشت که بر اساس آن قیمت کالاها مشخص و تصویب می گردد. کمیسیون کشاورزی به این افزایش قیمت گندم اعتراض دارد و وزیر کشاورزی را به مجلس دعوت خواهیم کرد و از او توضیح خواهیم خواست تا مشکل مرتفع گردد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا قیمت تولید شده به مصرف دام خواهد رسید یا به خارج کشور قاچاق خواهد شد، بیان کرد: هر دو اتفاق خواهد افتاد، بعضی استان ها اعم از خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان و خراسان شمالی در اطراف مرز هستند و طبیعتا احتمال اینکه گندم ما قاچاق شود، بسیار زیاد است؛ اما اصفهان، کرمان و دیگر شهرها به احتمال زیاد، گندم تولیدشده به مصرف دام برسد. قیمت جو۶۰۰۰ تومان و گندم پایین ترین قیمت را دارد که نشان از آن دارد که برای دامدار گندم می صرفد که به دام های خود بدهند.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به خشکسالی های امسال و نیز سیاست نسنجیده دولت، تولید گندم کاهش یافته است و برآورده اولیه ما این است که گندم را بین ۵ تا ۶ میلیون تن با ارز از خارج وارد کنیم. دولت برای کشور آرژانتین و استرالیا، اشتغال زایی می نماید و گندم را ۱۱ هزار تومان خریداری می کند؛ لیکن حاضر نیست برای کشور خود اشتغال زایی کند و به کشاورز قسمتی از این پول را بدهد تا کشاورزان رغبت بیشتری داشته باشند که گندم خود را به دولت بفروشند.

وی در رابطه با اینکه آیا اقدامات دولت برازنده کشور هست یا خیر، اشاره کرد: کدام اقدام دولت برازنده کشور بوده است؟ در بحث پیشگیری از بیماری کرونا، روحانی اواخر اسفند اعلام کرد که ما از پیک کرونا عبور کردیم و لذا سفرها اشکالی ندارد و هرچه وزیر بهداشت گریه کرد که این تصمیم را نگیرید توجهی نکردند، اکنون روزی ۴۰۰ کشته میدهیم و به عوض اینکه ایشان را به علت کشته های هر روزه کرونا محاکمه کنند، باز روحانی نظریه می دهد. از دیگر تصمیمات اشتباه دولت روحانی تصمیم ارز جهانگیری و فروش ذخایر طلا کشور بود.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/

286072