مستند "سه متر و چند سانت"منتخب یک جشنواره آمریکایی شد

فیلم مستند "سه متر و چند سانت" ساخته مصطفی صالحی نژاد هنرمند خوزستانی ، منتخب چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند "سباستوپل" آمریکا شد.
تصویر مستند "سه متر و چند سانت"منتخب یک جشنواره آمریکایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم مستند "سه متر و چند سانت" به عنوان نماینده ایران در کنار ۷۰ مستند مطرح جهانی در این جشنواره مهم و تخصصی سینمای مستند آمریکا به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم مستند که به موضوع پاندمی کرونا پرداخته است، افرادی را به تصویر می‌کشد که به صورت داوطلبانه، فوت شدگان ناشی از کرونا را پیش از دفن، غسل می‌دهند.

"سه متر و چند سانت" پیش از این در ژاپن و سوئد به نمایش در آمده و برنده جشنواره اورآسیا روسیه شده است.

جشنواره بین المللی Sebastopol Documentary Film Festival آمریکا از رویدادهای مهم سینمایی مورد تائید آکادمی اسکار است و فیلم برنده در این جشنواره برای حضور در رقابت بخش مستند کوتاه به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

در بخش مستند کوتاه تنها ۶۷ جشنواره در جهان مورد تایید آکادمی اسکار است و فقط برندگان این جشنواره ها واجد شرایط رقابت در جشنواره مستند اسکار سال آینده میلادی خواهند بود.

جشنواره مستند سباستوپل آمریکا از ۱۰ تا ۱۳ ژوئن (۲۰ تا ۲۳ خرداد) در شمال کالیفرنیا برگزار می‌شود. امسال به دلیل همه گیری کرونا اکران فیلم‌های این جشنواره آنلاین خواهد بود.

286052