آیا قیمت سکه در روزهای آینده کاهش خواهد یافت؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بستگی به قیمت ارز و اونس جهانی دارد ولی با نزدیک شدن به عید فطر امکان افزایش تقاضا برای خرید سکه وجود دارد و ممکن است باعث افزایش حباب سکه شود ولی اصل قیمت طلا احتمال افزایش ندارد.
تصویر آیا قیمت سکه در روزهای آینده کاهش خواهد یافت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در تشریح وضعیت این بازار، اظهار داشت: قیمت طلای جهانی در روز جاری با 11 دلار کاهش نسبت به 5 شنبه همراه شده است؛ ضمن اینکه قیمت ارز نیز کاهش یافته و همین امر باعث شده باوجود تعطیلی بازارهای اصلی و واحدهای صنفی، قیمت طلا و سکه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه داد و ستدها در بازار طلا و سکه کاهش یافته است،‌ تصریح کرد: اُفت چشم‌گیری در بخش تقاضای بازار داریم و همین امر در کنار کاهش قیمت دلار و طلای جهانی، باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه قیمت‌هایی که امروز در بخش طلا و سکه داشتیم، در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است؛ گفت: امروز قیمت هر اونس طلای جهانی 1770 دلار، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 9 میلیون و 600 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 9 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه بهارآزادی 5 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بهارآزادی 3 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر مثقال طلا 4 میلیون و 180 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 965 هزار تومان است، از حباب 200 هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و گفت: سایر سکه ها نیز همچنان دارای حباب هستند ولی حباب آنها نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.

کشتی آرای درباره اینکه وضعیت قیمت طلا و سکه در روزهای آینده چطور خواهد بود و آیا باز شدن بازارها در هفته‌های آتی تاثیری در فرایند بازار خواهد داشت؟ افزود: بستگی به قیمت ارز و اونس جهانی دارد ولی با نزدیک شدن به عید فطر امکان افزایش تقاضا برای خرید سکه وجود دارد و ممکن است باعث افزایش حباب سکه شود ولی اصل قیمت طلا احتمال افزایش ندارد.

وی در خصوص اینکه قیمت سکه تا چه نرخی کاهش خواهد داشت؟ تصریح کرد: بستگی به قیمت ارز دارد، هر گفتمانی در وین به نتیجه برسد بلافاصله تاثیرش را روی قیمت ارز و سکه می گذارد.

منبع: تسنیم

286021