رییس هیات قایقرانی استان زنجان:

۲ قایقران در مسابقات انتخابی المپیک پارو خواهند زد

رییس هیات قایقرانی استان زنجان از راهی شدن بهمن نصیری و زینب نوروزی به ژاپن، در قالب تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک خبر داد.

تصویر ۲ قایقران در مسابقات انتخابی المپیک پارو خواهند زد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، غفور حمیدی افزود: این ۲ قایقران زنجانی که در رشته روئینگ فعال هستند که با توجه به توانمندی و تجربیات بالایی که دارند امید می رود با کسب نشان در این رقابت ها، مجوز حضور در بازی های المپیک را بگیرند.

وی با بیان اینکه نصیری و نوروزی از برترین های قایقرانی رشته روئینگ ایران هستند، اظهار داشت: این مسابقات از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در رشته های مختلف قایقرانی و در ۲ بخش مردان و زنان برگزار می شود.

رییس هیات قایقرانی استان زنجان، افزود: این ۲ قایقران زنجانی، شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند، افزود: هما خاتمی از زنجان نیز به عنوان مربی تیم ملی، قایقرانان ملی پوش رشته روئینگ بانوان را در رقابت های انتخابی المپیک ژاین همراهی می کند.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که زمان برگزاری‌ آن به علت شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و به خاطر حفاظت از سلامت ورزشگاران یک سال به تعویق افتاده بود، طبق برنامه جدید قرار است بین تاریخ‌های ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (یکم مرداد تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰) در توکیو برگزار شود.

پیش از این قرار بود این بازی‌ها بین تاریخ‌های ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی توکیو برگزار شود، اما برگزاری بازی‌های المپیک برای اولین بار در تاریخ به خاطر شیوع ویروس کرونا و تأثیر گسترده آن بر کشورهای مختلف جهان، به تعویق افتاد.

منبع: ایرنا

285947