نقش تریدرهای حرفه ای در جهش قیمت اتریوم چیست؟

بعد از اینکه روز 29 آوریل (9 اردیبهشت) قیمت اتر (ETH) موفق به ثبت بالاترین سطح قیمت تاریخی خود در 2800 دلار شد، بهره باز معاملات آتی آن نیز به رکوردی تازه رسید. رقم 8.5 میلیارد دلار، رشد ماهیانه 52٪ و وجود فعالیت های تجاری قوی در پشت این افزایش ناگهانی قیمت را نشان می دهد.

تصویر نقش تریدرهای حرفه ای در جهش قیمت اتریوم چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ممکن است برخی از تحلیلگران مشتقات اتر را رد کنند، زیرا معتقدند معاملات آتی گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME)، در مقایسه با 2.4 میلیارد دلار بیت کوین، 355 میلیون دلار بهره باز اتر دارد. هرچند، قراردادهای اتر همین چند ماه پیش عرضه شده است. FTX و Deribit به طور مشترک 2 میلیارد دلار بهره باز اتر در اختیار دارند.

رشد در بازارهای آتی مثبت است اما یک شاخص صعودی تضمین شده نیست

برای ارزیابی وجود روند صعودی در بازار، چند معیار مشتقه وجود دارد که می توان آن را بررسی کرد. اولین مورد، پرمیوم قراردادهای آتی است که تفاوت قیمت بین قیمت قراردادهای آتی و بازار اسپات معمول را اندازه گیری می کند.

معاملات آتی 3 ماهه معمولاً باید با پرمیوم سالانه 10٪ تا 20٪ انجام شوند که از آن به عنوان نرخ بهره وام تعبیر می شود.

همانطور که در نمودار فوق می بینید، پرمیوم معاملات آتی ETH در اواسط آوریل (اواخر فروردین) به 45٪ در سال رسید. در حالی که تریدرهای حرفه ای اغلب از قراردادهای آتی ماهیانه استفاده می کنند، قراردادهای دائمی ابزار اصلی سرمایه گذاران خرد به شمار می رود.

قراردادهای دائمی که با عنوان معاملات معکوس نیز شناخته می شوند، معمولاً از نرخ وجوهی برخوردار هستند که هر 8 ساعت شارژ می شود. این هزینه وقتی خریداران (پوزیشن های لانگ) از اهرم های بالاتر استفاده می کنند، افزایش می یابد، بنابراین حساب آنها کم کم خالی می شود. وقتی هیجان خرید میان خرده فروشان بالا می گیرد، این هزینه می تواند تا 5.5٪ در هفته هم برسد.

نرخ تأمین وجوه 8 ساعته روز 14 آوریل (25 فروردین) به اوج 0.18٪ و معادل 3.8٪ در هفته رسید. اگرچه این مساله کمک می کند چشم انداز ماه آینده بسیار خوش بینانه باشد، اما با کمتر شدن نرخ وجوه طی دو روز گذشته، این تأثیر کاملاً کمرنگ شده است.

این داده ها حاکی از آن است که در مقایسه با سرمایه گذاران خرد، دیدگاه تریدرهای حرفه ای نسبت به اتر صعودی تر است، زیرا پرمیوم قراردادهای آتی 3 ماهه در حال حاضر 25٪ در سال است. این نرخ از اکثر خدمات وام با استیبل کوین ها بالاتر است ، به این معنی که خریداران مایل هستند با پرداخت پرمیوم، پوزیشن های خود را باز نگه دارند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

285930