مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی خبر داد:

برگزاری یادمان چهارمین شهید محراب در کرمانشاه

آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی، امام جمعه وقت کرمانشاه در ۲۳ مهر ماه ۱۳۶۱ توسط یکی از عوامل منافقین کوردل در محراب نماز جمعه کرمانشاه مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.
تصویر برگزاری یادمان چهارمین شهید محراب در کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: کنگره بزرگداشت شهید محراب آیت‌اللّه اشرفی اصفهانی همزمان با پنجم مرداد روز ملی مقاومت و ایثار در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «جواد افشارنجفی» روز جمعه در گفت و گویی افزود: کنگره ملی شهدای محراب، با تأکید بر اهمیت و ضرورت تجلیل از شخصیت و خدمات شهدای گرانقدر محراب در تابستان سال جاری برگزار می‌گردد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در سطح استان‌هایی که شهید محراب دارند، پیش از برگزاری برنامه کشوری، کنگره استانی بزرگداشت شهید محراب برگزار می‌گردد و در استان کرمانشاه نیز در تدارک برنامه‌های شاخص برای برگزاری کنگره استانی بزرگداشت شهید محراب آیت‌اللّه اشرفی اصفهانی هستیم.

وی کنگره بزرگداشت شهید محراب آیت‌اللّه اشرفی اصفهانی را متشکل از ۶ کمیته شامل کمیته‌های «علمی»، «فرهنگی-تبلیغاتی»، «پشتیبانی»، «اطلاع‌رسانی»، «هماهنگی امور انتظامی و امنیتی» و «مردمی» عنوان کرد و اظهار داشت: متولی کمیته علمی کنگره استانی دانشگاه‌ها هستند و اعضای این کمیته متشکل از رئیس حوزه علمیه استان، رؤسای دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی، مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مسوولان بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان می‌باشند.

حجت‌الاسلام افشارنجفی در خصوص وظایف کمیته علمی کنگره بزرگداشت شهید محراب آیت‌اللّه اشرفی اصفهانی نیز بیان کرد: اقداماتی مانند فراخوان مقالات و تعیین داوران، دعوت از سخنرانان، پیگیری و نظارت بر تولید محتواهای علمی مانند بررسی آثار شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی و ویژه‌نامه در شرح وظایف این کمیته تعریف شده است و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین ضیغمیان دبیری کنگره استانی را بر عهده دارند.

وی گفت: جلسه هماهنگی برگزاری این مراسم روز پنجشنبه با حضور روسای دانشگاه ها و سازمان های فرهنگی استان در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

عطاالله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان در خانواده‌ای روحانی متولد شد.

تحصیلات ابتدایی مقدماتی را در خمینی‌شهر گذراند و در ۱۲ سالگی برای ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و در حدود ۱۰ سال از کلاس درس چهره‌هایی چون آیت‌الله سیدمهدی درچه‌ای، آیت‌الله سیدمحمد نجف‌آبادی، مرحوم فشارکی و مرحوم مدرس استفاده کرد.

آیت‌الله اشرفی در سال ۱۳۳۵شمسی بنا به دستور مرحوم آیت‌الله بروجردی مرجع بزرگ وقت به منظور تبلیغ و نشر معارف و احکام دین رهسپار کرمانشاه شد. با اوج‌گیری انقلاب ایشان نیز مبارزات خود را در کرمانشاه آغاز کرد.

نقطه عطف فعالیت‌های وی مجلس بزرگداشت شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی بود.

آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی، امام جمعه وقت کرمانشاه در ۲۳ مهر ماه ۱۳۶۱ توسط یکی از عوامل منافقین کوردل در محراب نماز جمعه کرمانشاه مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

285863