وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خلیج فارس؛ غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی روز خلیج فارس را تبریک گفت و اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است؛ تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.
تصویر خلیج فارس؛ غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، متن پیام عباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به مناسبت روز مل خلیج فارس به شرح زیر است:

«روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.

کرانه‌های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل برخاسته از این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و داد و ستد تا عرصه‌های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی بر این واقعیت هستند.

در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز و خلیج فارس، زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری ایشان عجین شده تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمودهای تازه آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهانیان عرضه کنند.

روز ملی خلیج فارس روز افتخار، اقتدار، شادابی و میمنت ایرانیان است و امسال پیشوازی این روز خجسته را با هفته هرمزگان به فال نیک باید گرفت، گزاره‌ها و رخدادهایی که همدلی و هم‌افزایی مردمی را پویاتر و فرهنگ عمومی را بالنده‌تر می‌کند.

به یاری خداوند بزرگ و تلاش خستگی ناپذیر کادر درمان و دانشمندان ایرانی، روزهای خوش تندرستی و آرامش را در آینده‌ای نزدیک امیدواریم تا دوباره گردهم آییم.»

منبع:ایسنا

285848