امام جمعه یزد:

دشمن در تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران است

امام جمعه یزد گفت: دشمنان در تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران است و می‌خواهند اعتماد به نفس را از مردم و مسئولان بگیرند تا با ضعیف نشان دادن آنها، به مقصد خودشان برسند.
تصویر دشمن در تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام جمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر اظهار داشت: ثواب عبادت در شب قدر از فضیلت هزار ماه عبادت بیشتر است و درک حقیقت شب قدر غیر از اولیای خاص و ائمه اطهار(ع) برای کسی میسر نیست.

وی با اشاره به آیه وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ سوره قدر عنوان کرد: خدا در این آیه به پیامبر (ص) خطاب می‌کند که «و چه می‌دانی شب قدر چیست» و این عظمت شب قدر را می‌رساند که خدا حتی به پیامبر خود که تمام قرآن را بر قلب او نازل کرده، می گوید تو چه می‌دانی که شب قدر چیست.

ناصری اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم بهره کافی از شب‌ با عظمت قدر که شب برنامه‌ریزی و تعیین مقدرات آینده است را ببریم و عظمت و بزرگی این شب را از دست ندهیم زیرا ملائکه در این شب نازل می‌شوند و اعمال مردم را بررسی می‌کنند و تقدیرات آینده مشخص می‌شود.

امام جمعه یزد افزود: توجه ما به خداوند متعال و توجه به تکلیفمان در این شب‌ها می‌تواند به مقدرات ما کمک کند و با توجه به اینکه شب قدر، شب امام زمان(عج) است، باید با توسل به آن حضرت و واسطه قرار دادن ایشان نزد خداوند متعال، از خدا بخواهیم که مقدرات خوبی برای همه ما رقم بخورد.

*استغفار بهترین دعای شب‌های قدر

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، یکی از شب‌های 19، 21 و 23 شب قدر است، بیان کرد: بر اساس برخی از روایات و برخی از رهنمودهایی که معصومین(ع) کرده‌اند، به احتمال زیاد شب بیست و سوم ماه رمضان شب قدر است که باید در این شب‌ها به ویژه شب بیست و سوم، دعا و استغفار بسیار داشته باشیم و برای خود و همه بندگان خود طلب آمرزش کنیم و برای اسلام و رد شدن توطئه دشمنان اسلام و انقلاب و شیعیان دعا کنیم و به شکل ویژه به استغفار توجه کنیم زیرا عمل استغفار بارها در قرآن مورده تاکید و سفارش قرار گرفته است.

ناصری با اشاره به آیه وَیَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا وَیَزِدْکُمْ قُوَّةً إِلَىٰ قُوَّتِکُمْ وَلَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِینَ سوره هود که می‌فرماید: و ای قوم، از خدای خود آمرزش طلبید و به درگاه او توبه کنید تا از آسمان بر شما رحمت فراوان نازل گرداند و بر قوت و توانایی شما بیفزاید، و زنهار به نابکاری و عصیان روی مگردانید، افزود: استغفار بهترین دعایی است که می توانیم در حق خود و دیگران داشته باشیم.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) بیان کرد: مولا علی(ع) مظلوم تاریخ است و با وجود اینکه بیشترین حمایت را از پیامبر و اسلام داشت، در طول تاریخ اسلام بیشترین ظلم به او شد و در این شب‌ها باید ایشان را واسطه و شفیع نجات امت نزد خداوند متعال قرار دهیم.

*شهید مطهری تندیس علم و تقوا بود

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 12 اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است، افزود: شهید مطهری انسانی فیلسوف، از خودگذشته و تندیس علم و دانش و تقوا بود و در دانشگاه‌ها جوانان را متوجه اسلام کرد.

وی عنوان کرد: شهید مطهری علم به راستی داشت یعنی علم همراه با تقوا، روحیه الهی، اخلاص، خدمت و دلسوزی داشت و فارغ از حب و هوای ریاست همواره برای اسلام و مسلمین دلسوزی کرد و به محض اینکه متوجه بدعت و آسیبی در جامعه می‌شد، بلافاصله در باب امر به معروف و نهی از منکر، دفاع می کرد و حتی کتاب می نوشت و همواره در صدد دفاع از تقوا و حقایق اسلام و انقلاب بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست و علمی که ارث انبیاء الهی است باید همراه با معنویت، تقوا و زنده کردن فطرت انسان باشد نه اینکه تنها به حفظ دروس و یاد گرفتن فرمول‌ها خلاصه شود، تاکید کرد: معلمان ما نیز که مسئولیت تربیت فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارند باید با تأسی از شهید مطهری برای اسلام و انقلاب دل بسوزانند و به همراه علم آموزی، اندیشه و تفکر و تدین را در فرزندان این کشور تقویت کنند و فطرت خدایی را در آنها زنده و تقوا را تقویت و بصیرت و آگاهی را در ضمیر آنها روشن کنند تا فرزندان ما در برابر این همه آسیب فضای مجازی و فتنه‌های دشمنان، آبدیده شوند.

*دشمن در تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران است

ناصری در مورد انتخابات نیز بیان کرد: باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم زیرا توطئه‌های دشمن از شرق و غرب آغاز شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که این انتخابات به درستی برگزار نشود و با تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران، می‌خواهند اعتماد به نفس را از مردم و مسئولان بگیرند تا با ضعیف نشان دادن آنها، به مقصد خودشان برسند.

وی با اشاره به فتنه انگیزی‌هایی که غربی‌ها در برجام دنبال می کنند، عنوان کرد: همه ما باید به نحوی عمل کنیم که هیئت مذاکره کننده بتواند قوی ایستادگی کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسئله انتخابات را نباید به برجام گره بزنیم و نباید به بهانه انتخابات در انجام مذاکرات عجله کنیم و طرف‌های مذاکره نیز از این شتاب به نفع خود استفاده کند.

ناصری یادآور شد: می‌بینیم که غربی‌ها ملاحظه هیچکس را نمی‌کنند و تنها به اهداف خود چشم دارند و تلاش آنها این است که روحیه عدم مشارکت را در مردم ایجاد کنند اما همه باید مراقب باشیم تا فریب دشمن را نخوریم و ماجرای جنگ صفین دوباره در تاریخ تکرار نشود.

*مراقب باشیم ماجرای جنگ صفین دوباره تکرار نشود

وی با اشاره به ماجرای جنگ صفین بیان کرد: جنگ پیروز بود و مالک اشتر در قله قرار گرفته بود اما با توطئه امثال عمر و عاص و بر سر نیزه کردن قرآن‌ها و امر را بر مردم مشتبه کردن، بر حضرت علی فشار وارد شد و با قضاوت‌های نادرست و ایجاد اختلاف، اسلام را تضعیف کردند و دشمن خودش را پیروز میدان تلقی کرد و بی‌بصیرتی‌های اطرافیان و تندروی‌های خوارج باعث شد که مکر و حیله دشمن اثرگذار و در لشکریان حضرت علی(ع) اختلاف ایجاد شود و ایشان نتوانست آنطور که مدنظرشان بود، ریشه فتنه را از بین ببرند.

ناصری تصریح کرد: اکنون نیز اگر رهبری را تحت فشار قرار دهند و ندانسته برخی کارها انجام گیرد، همان مسئله جنگ صفین دوباره تکرار می‌شود و باید مراقب باشیم که تاریخ تکرار نشود.

امام جمعه یزد ادامه داد: صهیونیست‌ها می خواستند کاری کنند که ایران در مذاکرات احساس ضعف کند بنابراین دست به اقداماتی از جمله توطئه نطنز زدند اما خوشبختانه آنطور که می خواستند پیش نرفت و اکنون شرایط به نحوی پیش رفته که حتی عربستان هم خواهان مذاکره ایران است زیرا عربستان نیز در منطقه دچار مشکل شده و گنبد آهنین او نیز شکسته است.

وی تاکید کرد: ایران باید در این شرایط قوی باشد و با شناخت درست از دشمن و آگاهی از توطئه‌های آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها، پاسخی محکم به آنها بدهد که قوی‌ترین پاسخ به آنها، حفظ همبستگی است.

ناصری اظهار داشت: گروه‌های جهادی حرکات جهادی را جدی‌تر آغاز و به مردم خدمت کنند و مدیران نیز با تلاش و جدیت بیشتری فعالیت کنند و به بهانه نزدیک شدن به انتخابات، سست نشوند و تا آخرین روز تصدی مسئولیت خود، کار و تلاش کنند.

*وحدت، مدیریت و حضور در میدان راه فائق آمدن بر توطئه‌های دشمن

وی بر تقویت علم و دانش بنیان کردن صنعت و تولید تاکید کرد و گفت: باید قدرت خود را حفظ و تقویت کنیم و در مسائل اقتصادی پیشگام باشیم تا مذاکره کنندگان نیز با قدرت پیش بروند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: هرگز نباید از آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها بترسیم و بدانیم که اگر متحد و جدی باشیم و اگر نخبگان و دانشمندان و جوانان ما به میدان بیایند و مدیران ما مدیریت جدی داشته باشند، می‌توانیم به رشد واقعی دست پیدا کنیم و در چنین شرایطی تحریم آسیبی به ما نمی‌زند.

وی عنوان کرد: وقتی با اتکا به خدا و قدرت مردم و زیر چتر ولایت حرکت کنیم، خداوند متعال نیز به ما کمک می کند همانگونه که در طول این 40 سال با نظر لطف الهی، انواع توطئه‌ها را از سر گذراندیم اما شرط آن، حفظ وحدت و همبستگی و توکل به خدای متعال است.

ناصری از مسئولان نیز خواست با دقت در امور، از اشتباه و انجام کارهای نسنجیده پرهیز کنند زیرا این اشتباهات به مردم ضرر می‌زند.

وی اظهار امیدواری کرد: ایران اسلامی و انقلاب و حکومت مجاهدانه و مبارزانه و فراگیر داشته باشیم و با آبادانی ایران، انقلاب را به نقطه اوج برسانیم زیرا به فرموده امام راحل این انقلاب، شروع انقلاب حضرت مهدی(عج) است بنابراین باید مراقب باشیم که در این انقلاب کارشکنی و کوتاهی نکنیم.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

285843