سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

سامانه ۱۵۴۰ فعال شد

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، از فعال شدن سامانه ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست این استان پس از رفع مشکل ارتباطی، خبر داد.

تصویر سامانه ۱۵۴۰ فعال شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علی مرشدی، افزود: سامانه ۱۵۴۰ به عنوان پل ارتباطی میان محیط زیست و مردم، راهی بسیار مناسب و فراگیر برای اعلام مخاطرات زیست محیطی است که افراد از هر نقطه از ایران و در هر زمان از شبانه روز می توانند تخلفات و مخاطرات زیست محیطی را از این طریق به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید.

وی بر لزوم همکاری و تعامل هرچه بیشتر شهروندان و روستائیان با اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در حفظ و حراست بهتر و بیشتر از محیط زیست و تنوع زیستی تاکید کرد و اظهار داشت: این سامانه می تواند ابزار ارتباطی مناسبی برای محیط زیست باشد تا از این طریق به شکل بهتری به اهداف خود در حفظ محیط زیست و تنوع زیستی دست یابد.

مرشدی با بیان اینکه این سامانه چهار رقمی به منظور دریافت و پیگیری شکایات و گزارش های مردمی راه اندازی شده است، افزود: افراد می توانند هرگونه شکایت و گزارش های زیست محیطی اعم از آلودگی، شکار و صید را به صورت شبانه روز و بدون حضور در اداره و پاسگاه های محیط بانی و با استفاده از تلفن های ثابت و همراه اعلام دارند تا موضوع بلافاصله از سوی کارشناسان مربوط مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور پاسخگویی با افراد تماس گیرنده، مواردی چون شماره تلفن گزارش دهنده، نوع وسیله ارتباطی، تاریخ ارایه گزارش ثبت می شود و پس از ارجاع شکایات و گزارش ها، کارشناسان موظف به پیگیری موضوع و اعلام نتیجه نهایی به گزارش دهنده می شوند.

منبع: ایرنا

285659

مطالب مرتبط