مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد؛

ضربه خسارت گردباد و تگرگ بر سر روستای مشکین

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، از وقوع گردباد محلی شدید و بارش تگرگ در روستای مشکین شهرستان زنجان خبر داد و گفت: این موضوع خسارت هایی را به این روستا وارد کرد.

تصویر ضربه خسارت گردباد و تگرگ بر سر روستای مشکین

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، صفی الله کرامتی، افزود: این اتفاق عصر روز گذشته روی داد و گرد باد محلی ۱۵ دیوار باغچه، یک باب دیوار حیاط، یک باب دیوار محل نگهداری دام را فرو ریخته، سقف ایرانت چهار واحد مسکونی را از جا کنده و شیشه های برخی منازل را نیز شکسته است.

وی اظهار داشت: بر اساس اخبار واصله، این گرد باد محلی شدید باعث فرو ریختن سنگ نما چند واحد مسکونی شده و به علت بارش تگرگ خسارت هایی نیز به باغات و محصولات کشاورزی وارد آمده است.

کرامتی با بیان اینکه روستای مشکین از توابع بخش قره پشتلو شهرستان زنجان است و هنوز آمار دقیقی از خرابی ها و خسارت ها در دست نیست، تصریح کرد: ارزیابان به منظور تعیین میزان خرابی ها و خسارت های وارده به روستائیان، به این روستای حادثه دیده اعزام شده اند.

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: سرعت وزش باد در شهرستان زنجان ۴۷ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید و اتفاق رخ داده در روستای مشکین این شهرستان نه بر اثر وزش باد بلکه به دلیل تشکیل گرد باد محلی شدید، حادث شده است.

سونا صرفی، افزود: این اداره کل نسبت به بارش باران، وقوع تگرگ و وزش باد نسبتا شدید هشدار داده و توصیه های لازم را نیز کرده بود.

285656