میزبانی کنگره دانشجویان علوم پزشکی به گناباد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: بیست و دومین کنگره ملی سالانه و هشتمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور، نهم تا یازدهم شهریور امسال به میزبانی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
تصویر میزبانی کنگره دانشجویان علوم پزشکی به گناباد رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، جواد باذلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران مهمترین محورهای برگزاری این کنگره را بیماریهای غیرواگیر، اختلالات متابولیک، پیشگیری، مدیریت و درمان، ارتقای سلامت، بهداشت مادر و کودک، سلامت خانواده و جامعه، سالمندان، سرطان و پیوند اعضا، علوم پایه پزشکی، طراحی و ارزیابی داروها، بهداشت دهان و دندان، پرستاری و مامایی، اعتیاد، گیاهان دارویی و داروهای طبیعی، توانبخشی، طب و داروسازی سنتی، کارآفرینی و فناوری در علوم پزشکی، علوم اعصاب و بهداشت روان، آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی، نوآوری های علوم پزشکی، سلول های بنیادی، ژنتیک در پزشکی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ذکر کرد.

وی ادامه داد: سایر محورهای اصلی کنگره فوق بیماری های واگیر، سلامت در بلایا و فوریتها، اخلاق در پژوهش سلامت و ایمنی غذا، بیماریهای خود ایمنی، ترجمان دانش، ثبت پتنت، تجاری سازی و ایده پردازی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: محورهای ویژه این کنگره را نیز بیماری کووید ۱۹ و سلامت از دور، شامل بخش های پیشگیری، درمان، مراقبت، سبک زندگی، خودمراقبتی، فرهنگ، اقتصاد و معیشت، ایمنی و بهداشت محیط، آموزش، مدیریت بحران و ارائه تجارب و راهکارها با محوریت تعیین کننده های اجتماعی سلامت تشکیل می دهد.

دکتر باذلی با اشاره به اعلام فراخوان مقالات به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، از دانشجویان و صاحبنظران ذیربط خواست که حداکثر تا بیستم خردادماه امسال نسبت به ارسال مقالات خود به آدرس ۲۲arcims[at]gmu.ac.ir اقدام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۰۵۱۵۷۲۲۰۵۷۶ تماس بگیرند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی گناباد با توجه به ظرفیتهای علمی و پژوهشی و سابقه برپایی همایش و کنگره های علمی و پژوهشی در سطوح ملی و بین المللی، درخواست خود را برای برگزاری کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ارسال کرده بود.

باذلی تصریح کرد: پس از بررسی درخواستهای واصله به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گروه ارزیاب این وزراتخانه، با حضور در دانشگاههای درخواست کننده میزبانی، توانمندیها و شرایط آنها را بررسی و در نهایت با موافقت این وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی گناباد به عنوان میزبان برگزاری این کنگره برگزیده شد.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع:ایرنا

285605