هنگام تصادف باید چه کاری انجام داد؟

خیلی از ما نمی دانیم در هنگام تصادف باید چه کاری انجام داد؟ چگونه کروکی بکشیم؟ مدارک لازم جهت ارائه به بیمه چه مدارکی می باشد؟ با ما در این گزارش همراه باشید.

تصویر هنگام تصادف باید چه کاری انجام داد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق آمار سازمان پزشکی قانونی کشور بیش از سه هزار ۴۰۰ نفر در تصادفات بهار ۹۹ جان خود را از دست دادند و این نشان از تعداد بالای تصادفات در کشورمان می باشد.

این یادداشت که به همت خانم صفویان در معاونت فنی تهیه شده است سعی شده است تا یکی از رایج ترین مسئله هایی که روزانه

بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه، وابسته به بیمه مرکزی ایران، ایران رتبه دوم قعر جدول (۱۸۹ از میان ۱۹۰ کشور دنیا) در تصادفات رانندگی نا ایمن داشته ‌است.

در ادامه تمام اقداماتی که یک فرد در هنگام تصادف جرحی یا فوتی باید انجام دهد را بررسی می کنیم:

حفظ آرامش و خونسردی

خونسردی بعد از تصادف بیش و پیش از آنکه یک اقدام روانی باشد، یک اقدام حیاتی برای کنترل اوضاع است. دست‌وپاچه شدن شما می‌تواند نه‌تنها باعث بهبود شرایط نشود، بلکه در جهت وخیم‌تر شدن آن‌ها نیز عمل کند. حفظ آرامش در همچین صحنه هایی ممکن است امری بسیار سخت و مشکل باشد لذا برای توسعه آرامش و خونسردی در مواقع بحرانی باید از همین امروز تمریناتی انجام داد.

تماس با پلیس 110

اولین اقدام بعد از تصادف تماس با پلیس 110 می باشد. تصادف‌ها به دو دسته خسارتی و جرحی تقسیم می‌شوند. تغییر حالت و جابه‌جایی خودرو زمانی امکان‌پذیر است که تصادف از نوع خسارتی (فقط آسیب به‌وسیله نقلیه) باشد؛ اما وقتی تصادف جرحی (آسیب بدنی به سرنشینان) باشد این جابه‌جایی باید با احتیاط بیشتری انجام شود. لازم به ذکر است اگر تصادف منجر به فوت رخ داده باشد نباید موقعیت خودروها تا آمدن پلیس و اورژانس تغییر کند.

نکته : خسارت های مالی تاسقف 16 میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد ولی خسارت های جانی ( حتی یک خراش کوچک) نیاز به کروکی افسر راهنمایی و رانندگی دارد.

تماس با مرکز اورژانس 115

نسبت به ارائه اطلاعات اولیه و جسمانی فرد مصدوم هوشمند باشید تا کارشناسان اورژانس با آمادگی بیشتری در صحنه تصادف حضور پیدا کنند.

به هیچ وجه از صحنه تصادف جانی فرار نکنید.

این اقدام علاوه بر اینکه کار خلاف عرف و غیراخلاقی می باشد، جرم نیز می باشد و باعث کندی پیشرفت پرونده خواهد شد.

مدارک شناسایی

همواره در هنگام رانندگی تمامی مدارک ضروری جهت رانندگی را در اختیار داشته باشید. برابر ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان موظفند هنگام رانندگی گواهینامه ، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودرو‌هایی که بیش از ۴ سال از تولید آنان می‌گذرد برگ معاینه فنی را همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمایی و رانندگی این مدارک را ارائه دهند.

مراجعه به شرکت بیمه گر مقصر حادثه

بعد از طی مراحل قبل، اکنون باید در دست داشتن تمامی مدارکی که در بند 5 توضیح داده شد به شرکت بیمه گر مقصر حادثه رجوع پیدا کرد و جهت ادامه پروسه پرونده با کارشناسان بیمه همکاری لازم را انجام داد.

نکته: طرفی که مقصر نیست باید خسارت خود را از بیمه شخص ثالث مقصر دریافت کند. پس اگر در تصادفی شما مقصر شناخته شدید، به‌دنبال گرفتن خسارت نباشید. اگر ماشینتان بیمه بدنه داشته باشد می‌توانید با مراجعه به شرکت بیمه‌کننده، خسارت اتومبیلتان را دریافت کنید.

مدارک درخواستی بیمه گر

در هنگام مراجعه به شرکت بیمه گر مقصر حادثه، باید مدارک صحنه تصادف از جمله 1- کروکی افسر راهنمایی رانندگی 2- گزارش فوریت های پلیسی 110 و سایر اوراق قضائی را به همراه داشت و به کارشناسان بیمه تحویل داد.

نکته: در هنگام مراجعه به شرکت بیمه گر مقصر حادثه، حتما مدارک بالینی همانند عکس های پزشکی بیمارستان ( رادیولوژی، MRI، آزمایشات اولیه و...) را از بیمارستان اخذ کرده باشید.

انتظار رای نهایی

در پایان که تمام مراحل قبل را طی کردید باید به انتظار رای مراجع قضایی بمانید تا حکم صادر شود.

285498