مدیرکل پزشکی قانونی استان:

بانک اطلاعات ژنیتیکی ده هزار مجرم درکرمانشاه تهیه شد

این بانک از سال 1396 در کشور راه اندازی شده و سالانه حدود 1500 تا دو هزار نمونه ژنتیک مجرمین استان تحویل آن می شود.
تصویر بانک اطلاعات ژنیتیکی ده هزار مجرم درکرمانشاه تهیه شد

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه دکتر سلیم خانی مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشست خبری مجازی امروز (هشتم اردیبهشت) در تشریح فعالیت های سال گذشته پزشکی قانونی از ثبت 16 هزار و 400 ادعای نزاع و 8100 ادعای تصاف طی این مدت خبر داد وافزود: سال گذشته همچنین 604 مورد مصدوم حوادث کار داشتیم.

وی افزود: سال گذشته 446 مورد فوتی تصادف و 39 مورد فوتی ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده است.

خانی فوت ناشی از منوکسیدکربن در سال گذشته را 22 نفر اعلام و تصریح کرد: همچنین طی این مدت 63 نفر بر اثر سوختگی و 18 نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین 37 نفر در آبها و رودخانه های استان جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه به اجرای طرح دادپزشک اشاره کرد و افزود: این طرح از پنج سال پیش با هدف ساماندهی اجساد فوت شده بر اثر عوامل طبیعی اجرایی شد و دفتر آن با استقرار در آرامستان کرمانشاه کار معاینه این نوع اجساد را انجام می دهد.

خانی گفت: همکاران پزشکی قانونی در این دفتر فعال هستند و اجساد را معاینه می کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد اجساد را به پزشکی قانونی ارجاع داده و در غیراینصورت جواز دفن را صادر می کنند.

وی افزود: این طرح در کاهش استرس مردم بسیار موثر بوده و تا حد زیادی از مراجعات به پزشکی قانونی کم کرده است.

خانی از راه اندازی دفتر دادپزشک در بیمارستان طالقانی کرمانشاه هم خبر داد و افزود: این دفتر در خصوص ساماندهی مصدومین ناشی از تروما در این بیمارستان فعالیت می کند و این امر موجب شده اطاله دادرسی بسیار کوتاه شود و از طرفی مصدومینی که توانی برای مراجعه به پزشکی قانونی ندارند به سرعت کارشان انجام می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه به طرح "بانک اطلاعات ژنتیک مجرمین " هم اشاره کرد وافزود: این بانک از سال 1396 در کشور راه اندازی شده و سالانه حدود 1500 تا دو هزار نمونه ژنتیک مجرمین استان تحویل آن می شود.

وی افزود: تاکنون فایل ژنتیکی حدود 10 هزار مجرم در استان تهیه شده و تحویل این بانک شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به پروژه های عمرانی این دستگاه داشت و افزود: در حال حاضر در بحث سالن تشریح وضعیت خوبی داریم و تقریبا در تمام استان بجز دو شهرستان سالن تشریح احداث کرده ایم.

وی افزود: با راه اندازی این سالن ها عملا نیازی به ارجاع جسد از شهرستان ها به مرکز استان نیست و این امر موجب شده تا حد زیادی از بار روحی و روانی مردم شهرستان ها کاسته شود.

وی افزود: در سفر رییس قوه قضاییه هم مجوز راه اندازی دو مرکز سرپل ذهاب و جوانرود را گرفتیم که کار ساخت این دو مرکز هم به زودی شروع می شود.

خانی گفت: همچنین در چند ماه آینده مرکز پزشکی قانونی صحنه هم به بهره برداری می رسد.

منبع « ایسنا

285491

مطالب مرتبط