جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

جان گرفتن تصادفات ۷۱ درصد افزایش یافت

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از افزایش 71 درصدی تصادفات منجر به فوت در این استان طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تصویر جان گرفتن تصادفات ۷۱ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ مهدی میناخانی، افزود: فروردین ماه امسال تعداد ۱۲ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حادثه رانندگی جان باختند در حالی‌که فروردین ماه ۹۹ تعداد کشته شدگان هفت نفر بود.

وی با بیان اینکه بیشترین وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت این استان طی مدت یاد شده (فروردین ماه) در جاده ترانزیت زنجان - خرمدره اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: متاسفانه چهار نفر بر اثر این حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

میناخانی تصریح کرد: هنوز پزشکی قانونی استان زنجان آمار مربوط به تصادفات رانندگی را اعلام نکرده است و احتمال اینکه تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای زنجان به رقم ۱۵ برسد دور از انتظار نیست.

وی، افزود: در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی این استان به شکل عادی و روان است و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش ها در زنجان از رانندگان درخواست می شود به لغزندگی مسیرهای ارتباطی توجه و دقت کرده و فاصله طولی و حرکت با سرعت مطمئنه را مد نظر قرار داده و از هرگونه عجله و شتاب نیز به جد پرهیز کنند.

برابر آمار پلیس راه استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

منبع: ایرنا

285393

مطالب مرتبط