هرگونه مشکل در ثبت جهانی هورامان نابخشودنی است/ نظارت مجدد برنامه‌های بنیاد مسکن

یک مسئول میراث فرهنگی کشور، حفاظت از بافت تاریخی روستای بزلانه را امری ضروری برشمرد و گفت: ایجاد هرگونه مشکل در مسیر ثبت جهانی هورامان نابخشودنی است.
تصویر هرگونه مشکل در ثبت جهانی هورامان نابخشودنی است/ نظارت مجدد برنامه‌های بنیاد مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد امینیان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در بازدید از روستای تاریخی بزلانه از توابع شهرستان سنندج گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی در تمامی روستاهای حوزه پرونده ثبت جهانی هورامان باید با لحاظ تمامی جوانب تاریخی، فرهنگی، طبیعی و.. انجام شود.

امینیان با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله ارگان‌هایی است که در راستای توسعه و آبادانی روستاهای استان تلاش‌ها و خدمات زیادی را انجام داده است.

میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ایجاد هرگونه مشکل در مسیر ثبت جهانی هورامان را نابخشودنی عنوان کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن را که به منظور توسعه و آبادانی روستای بزلانه در نظر گرفته شده است با دقت بررسی خواهد شد.

امینیان خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از بافت تاریخی، صرفا طرح‌های تایید شده توسط این معاونت در روستای بزلانه اجرا خواهد شد و نظارت و تایید نهایی نیز برعهده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.

285390