بیم مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل از موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران

کاخ سفید بیانیه ای درباره دیدار و گفت‌وگوی مشاوران امنیت ملی آمریکا در واشنگتن ارائه کرد که در آن به موضوع ایران نیز پرداخته شده است.
تصویر بیم مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل از موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، کاخ سفید سفید بیانیه ای درباره دیدار مشاوران امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی در پایگاه اینترنتی اش منتشر کرد که در آن آمده است: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در واشنگتن با مِیر بن شابات مشاور امنیت ملی اسرائیل برای تداوم رایزنی دوجانبه نزدیک میان دو دولت درباره طیفی از مسائل منطقه ای دیدار کرد. مقامات آمریکا و اسرائیل درباره نگرانی های جدی شان پیرامون پیش رفت های برنامه هسته ای ایران در چند سال اخیر گفت و گو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا درباره مذاکرات [احیای توافق هسته ای] وین به اسرائیل اطلاع رسانی کرده و تمایل قوی آمریکا به رایزنی نزدیک با اسرائیل را در زمینه این مسئله هسته ای مورد تاکید قرار داد.

این بیانیه با مطرح کردن ادعایی علیه نقش ایران در منطقه می افزاید: آمریکا و اسرائیل درباره وجود تهدید قابل توجه ناشی از رفتار خصومت آمیز ایران در منطقه نظر موافق داشتند و مقامات آمریکایی بر حمایت پابرجای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کردند.

کاخ سفید همچنین بیان کرد: آمریکا و اسرائیل با ایجاد کارگروهی درون سازمانی برای تمرکز ویژه بر تهدید رو به افزایش پهپادها و موشک های نقطه زن تولید ایران و در اختیار قرار دادن آن ها به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه خاورمیانه موافقت کردند.

285385